Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Maak je eigen Winterberg
Opdrachtgever:
Landal
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
04/11/2010
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2011/landal/main.html
Categorie:
Game
Social Media

Credits

Concept:
Kees van Dorp / Jilt Meeder / Floris Kreulen
Art Direction / Design:
Jelle Kolleman
Copy / Redactie:
Floris Kreulen
Interaction Design:
Stijn Kooij
Technische realisatie:
Hendrik-Jan Megens
Account:
Sven Vening
Verantwoordelijk bij klant:
Sjoukje Pels Rijcken / Marieke Veenstra


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
In de afgelopen jaren was Landal online actief met banner campagnes. In 2010 waagde het merk haar eerste stap in social media. Voor een beperkt budget, met als doel het creëren van awareness voor het nieuw Ski Life park in Winterberg en het opstarten van een fan base.

We bedachten een simpel, sociaal en aanstekelijk spelletje op Hyves. Bezoekers konden hun eigen Winterberg maken, hun vrienden uitnodigen voor de afdaling, en hun Winterberg mét skiënde vrienden op hun profiel plaatsen. Dat leverde op ieder profiel winterse gezelligheid op, net als bij een echte wintersport.

Na afloop van hun afdaling werd men ook bekend gemaakt met de Landal vriendengroep, hier konden ze zich gemakkelijk bij aansluiten. Ze maakten dan kans op een testweekend naar het nieuwe Winterberg park.

Deelnemers konden hun Winterberg zo vaak veranderen als ze wilden. Daarmee konden ze hun ‘gepimpte’ profiel steeds weer naar eigen inzicht inrichten. Zo vaak ze wilden.
Voor/over product of dienst
Landal Ski Life is het wintersport label van Landal GreenParks en bevat 10 parken in Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië en Duitsland. In vergelijking met het bungalowproduct is dit onderdeel minder bekend.

De skigebieden en accommodaties zijn vooral gericht op gezinnen of groepen die op zoek zijn naar een rustig skigebied direct aan de piste, kinderfaciliteiten, ruime accommodaties en goede (luxe) voorzieningen.
Doelgroep(en)
1.    Jonge gezinnen met kinderen tot 4 jaar
2.    Senioren
3.    Groepen vrienden


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In de afgelopen jaren was Landal online actief met banner campagnes. In 2010 waagde het merk haar eerste stap in social media. Voor een beperkt budget, met als doel het creëren van awareness voor het nieuw Ski Life park in Winterberg en het opstarten van een fan base.

We bedachten een simpel, sociaal en aanstekelijk spelletje op Hyves. Bezoekers konden hun eigen Winterberg maken, hun vrienden uitnodigen voor de afdaling, en hun Winterberg mét skiënde vrienden op hun profiel plaatsen. Dat leverde op ieder profiel winterse gezelligheid op, net als bij een echte wintersport.

Na afloop van hun afdaling werd men ook bekend gemaakt met de Landal vriendengroep, hier konden ze zich gemakkelijk bij aansluiten. Ze maakten dan kans op een testweekend naar het nieuwe Winterberg park.

Deelnemers konden hun Winterberg zo vaak veranderen als ze wilden. Daarmee konden ze hun ‘gepimpte’ profiel steeds weer naar eigen inzicht inrichten. Zo vaak ze wilden.
Voor/over product of dienst
Landal Ski Life is het wintersport label van Landal GreenParks en bevat 10 parken in Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië en Duitsland. In vergelijking met het bungalowproduct is dit onderdeel minder bekend.

De skigebieden en accommodaties zijn vooral gericht op gezinnen of groepen die op zoek zijn naar een rustig skigebied direct aan de piste, kinderfaciliteiten, ruime accommodaties en goede (luxe) voorzieningen.
Doelgroep(en)
1.    Jonge gezinnen met kinderen tot 4 jaar
2.    Senioren
3.    Groepen vrienden