Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
72UUR
Opdrachtgever:
Rijksoverheid/Ministerie van Veiligheid en Justitie
Bureau:
KONG
Datum eerste publicatie:
01/09/2010
url:
http://award-entry.com/72uur/
Categorie:
Website
Interactieve TV & Online Video
Innovation

Credits

Concept:
Michael Vromans, Marthe Noordijk, Yacco Vijn (CD), Floris Hulsmann (CD)
Art Direction / Design:
Michael Vromans
Copy / Redactie:
Marthe Noordijk
Interaction Design:
Vinesh Gayadin
Technische realisatie:
Refunk
Account:
Toprak Ozturan, Tisha Hoppenbrouwers
Verantwoordelijk bij klant:
Anna Linmans, Aafke Schaapherder, Monique Taal, Richard Visser


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Een noodsituatie kan iedereen overkomen. Maar driekwart van de Nederlanders is onvoldoende voorbereid op het overleven in eigen huis zonder gas, water en licht. Door middel van de interactieve thriller 72UUR laten we mensen beleven hoe dit af kan lopen. In 72UUR raakt een jonge vrouw 3 dagen opgesloten in haar eigen huis omdat zich een noodsituatie voordoet. De sirenes gaan af en niemand mag naar buiten. Gebruikers beïnvloeden de loop van de film en het lot van de hoofdrolspeelster door met hun muis keuzes te maken. Op diverse manieren is verdere interactie mogelijk; zo kun je bellen met de hoofdpersoon om haar aanwijzingen te geven en kun je via de webcam in 'first person' helpen zoeken naar items die zij nodig heeft om te overleven. Je bent zelfs verantwoordelijk voor een interactieve hoofdwond. Dit alles leidt tot een spannende film waarin duidelijk wordt dat het in huis hebben van een noodpakket geen overbodige luxe is.
Voor/over product of dienst
Rijksoverheid/Ministerie van Veiligheid en Justitie - campagnethema: zelfredzaamheid in geval van noodsituaties.
Doelgroep(en)
75% van de Nederlanders die uit onderzoek onvoldoende voorbereid blijken te zijn op het overleven in eigen huis.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Een noodsituatie kan iedereen overkomen. Maar driekwart van de Nederlanders is onvoldoende voorbereid op het overleven in eigen huis zonder gas, water en licht. Door middel van de interactieve thriller 72UUR laten we mensen beleven hoe dit af kan lopen. In 72UUR raakt een jonge vrouw 3 dagen opgesloten in haar eigen huis omdat zich een noodsituatie voordoet. De sirenes gaan af en niemand mag naar buiten. Gebruikers beïnvloeden de loop van de film en het lot van de hoofdrolspeelster door met hun muis keuzes te maken. Op diverse manieren is verdere interactie mogelijk; zo kun je bellen met de hoofdpersoon om haar aanwijzingen te geven en kun je via de webcam in 'first person' helpen zoeken naar items die zij nodig heeft om te overleven. Je bent zelfs verantwoordelijk voor een interactieve hoofdwond. Dit alles leidt tot een spannende film waarin duidelijk wordt dat het in huis hebben van een noodpakket geen overbodige luxe is.
Voor/over product of dienst
Rijksoverheid/Ministerie van Veiligheid en Justitie - campagnethema: zelfredzaamheid in geval van noodsituaties.
Doelgroep(en)
75% van de Nederlanders die uit onderzoek onvoldoende voorbereid blijken te zijn op het overleven in eigen huis.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Een noodsituatie kan iedereen overkomen. Maar driekwart van de Nederlanders is onvoldoende voorbereid op het overleven in eigen huis zonder gas, water en licht. Door middel van de interactieve thriller 72UUR laten we mensen beleven hoe dit af kan lopen. In 72UUR raakt een jonge vrouw 3 dagen opgesloten in haar eigen huis omdat zich een noodsituatie voordoet. De sirenes gaan af en niemand mag naar buiten. Gebruikers beïnvloeden de loop van de film en het lot van de hoofdrolspeelster door met hun muis keuzes te maken. Op diverse manieren is verdere interactie mogelijk; zo kun je bellen met de hoofdpersoon om haar aanwijzingen te geven en kun je via de webcam in 'first person' helpen zoeken naar items die zij nodig heeft om te overleven. Je bent zelfs verantwoordelijk voor een interactieve hoofdwond. Dit alles leidt tot een spannende film waarin duidelijk wordt dat het in huis hebben van een noodpakket geen overbodige luxe is.
Voor/over product of dienst
Rijksoverheid/Ministerie van Veiligheid en Justitie - campagnethema: zelfredzaamheid in geval van noodsituaties.
Doelgroep(en)
75% van de Nederlanders die uit onderzoek onvoldoende voorbereid blijken te zijn op het overleven in eigen huis.