Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Live interactief billboard tegen agressie
Opdrachtgever:
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties/Rijksoverheid
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
15/04/2010
url:
http://www.reclamefestivals.nl/billboardtegenagressie/
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Media-Inzet
Innovation

Credits

Concept:
Ed van Bennekom, Jasper Diks
Art Direction / Design:
Ed van Bennekom, Lukas van de Ven
Copy / Redactie:
Jasper Diks
Technische realisatie:
Bitmove
Account:
Nadine Marcar, Judith Lavalette


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Om omstanders te bewegen in te grijpen bij agressie tegen mensen met een publieke taak, wordt hen letterlijk een spiegel voorgehouden. 
Op live interactieve billboards in Amsterdam en Rotterdam worden mensen geconfronteerd met hun passieve gedrag. Passanten op het plein worden gefilmd en zien zichzelf live op een groot videobillboard. Een tweede laag van een eerder op bluescreen opgenomen beeld wordt ter plekke toegevoegd aan het live beeld. 
In deze tweede laag zien we hangjongeren die agressief ambulancebroeders lastig vallen. De omstanders, die zonder dat ze dat weten een rol spelen in deze film zien zichzelf niets doen. En daarmee confronteren we hen met de kerngedachte van deze campagne: bij agressie is niets erger dan niets doen.
Voor/over product of dienst
Agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak zorgen voor steeds meer verontwaardiging in de samenleving en bedreigen de goede uitvoering van taken die voor de maatschappij van groot belang zijn. Politieagenten, brandweerlieden, ambulancepersoneel, buschauffeurs, treinconducteurs, medewerkers van gemeentelijke diensten, verpleegkundigen, verkeersregelaars en stadswachten moeten veilig hun werk kunnen doen. Zonder uitgescholden, bedreigd, geslagen of zwaar mishandeld te worden. Daarom wil het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) het aantal voorvallen van agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak terugdringen. Hiervoor is het programma Veilige Publieke Taak (VPT) gestart. Eén van de instrumenten in de aanpak van agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak is een landelijke publiekscampagne, waarin mensen opgeroepen worden op te treden tegen agressie. De campagne maakt ook duidelijk hoe dat veilig kan, namelijk door 112 te bellen, foto's te maken van de daders of hulp van omstanders in te schakelen.
Doelgroep(en)
Algemeen publiek van 18 jaar en ouder (omstanders van agressie en geweld).


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Om omstanders te bewegen in te grijpen bij agressie tegen mensen met een publieke taak, wordt hen letterlijk een spiegel voorgehouden. 
Op live interactieve billboards in Amsterdam en Rotterdam worden mensen geconfronteerd met hun passieve gedrag. Passanten op het plein worden gefilmd en zien zichzelf live op een groot videobillboard. Een tweede laag van een eerder op bluescreen opgenomen beeld wordt ter plekke toegevoegd aan het live beeld. 
In deze tweede laag zien we hangjongeren die agressief ambulancebroeders lastig vallen. De omstanders, die zonder dat ze dat weten een rol spelen in deze film zien zichzelf niets doen. En daarmee confronteren we hen met de kerngedachte van deze campagne: bij agressie is niets erger dan niets doen.
Voor/over product of dienst
Agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak zorgen voor steeds meer verontwaardiging in de samenleving en bedreigen de goede uitvoering van taken die voor de maatschappij van groot belang zijn. Politieagenten, brandweerlieden, ambulancepersoneel, buschauffeurs, treinconducteurs, medewerkers van gemeentelijke diensten, verpleegkundigen, verkeersregelaars en stadswachten moeten veilig hun werk kunnen doen. Zonder uitgescholden, bedreigd, geslagen of zwaar mishandeld te worden. Daarom wil het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) het aantal voorvallen van agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak terugdringen. Hiervoor is het programma Veilige Publieke Taak (VPT) gestart. Eén van de instrumenten in de aanpak van agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak is een landelijke publiekscampagne, waarin mensen opgeroepen worden op te treden tegen agressie. De campagne maakt ook duidelijk hoe dat veilig kan, namelijk door 112 te bellen, foto's te maken van de daders of hulp van omstanders in te schakelen.
Doelgroep(en)
Algemeen publiek van 18 jaar en ouder (omstanders van agressie en geweld).


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Om omstanders te bewegen in te grijpen bij agressie tegen mensen met een publieke taak, wordt hen letterlijk een spiegel voorgehouden. 
Op live interactieve billboards in Amsterdam en Rotterdam worden mensen geconfronteerd met hun passieve gedrag. Passanten op het plein worden gefilmd en zien zichzelf live op een groot videobillboard. Een tweede laag van een eerder op bluescreen opgenomen beeld wordt ter plekke toegevoegd aan het live beeld. 
In deze tweede laag zien we hangjongeren die agressief ambulancebroeders lastig vallen. De omstanders, die zonder dat ze dat weten een rol spelen in deze film zien zichzelf niets doen. En daarmee confronteren we hen met de kerngedachte van deze campagne: bij agressie is niets erger dan niets doen.
Voor/over product of dienst
Agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak zorgen voor steeds meer verontwaardiging in de samenleving en bedreigen de goede uitvoering van taken die voor de maatschappij van groot belang zijn. Politieagenten, brandweerlieden, ambulancepersoneel, buschauffeurs, treinconducteurs, medewerkers van gemeentelijke diensten, verpleegkundigen, verkeersregelaars en stadswachten moeten veilig hun werk kunnen doen. Zonder uitgescholden, bedreigd, geslagen of zwaar mishandeld te worden. Daarom wil het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) het aantal voorvallen van agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak terugdringen. Hiervoor is het programma Veilige Publieke Taak (VPT) gestart. Eén van de instrumenten in de aanpak van agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak is een landelijke publiekscampagne, waarin mensen opgeroepen worden op te treden tegen agressie. De campagne maakt ook duidelijk hoe dat veilig kan, namelijk door 112 te bellen, foto's te maken van de daders of hulp van omstanders in te schakelen.
Doelgroep(en)
Algemeen publiek van 18 jaar en ouder (omstanders van agressie en geweld).