Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
JaofNee Donorweek trapt af met eerste nationale online wervingsactie. Live op NU.nl
Opdrachtgever:
Rijksoverheid - ministerie van VWS en ministerie van AZ
Bureau:
KesselsKramer & NOISE
Datum eerste publicatie:
18/10/2010
url:
http://www.nu.nl (take-over op 18 oktober) & http://www.nubijlage.nl/ja-of-nee (actiepagina)
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Leonard Bukenya (Sanoma Digital), NOISE & KesselsKramer
Art Direction / Design:
NOISE & KesselsKramer
Copy / Redactie:
NOISE & KesselsKramer
Interaction Design:
NOISE
Technische realisatie:
NOISE, Sanoma Digital
Account:
NOISE, KesselsKramer
Verantwoordelijk bij klant:
Nienke Doeve (ministerie van VWS), Frederike van Dorst (ministerie van AZ)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Er sterven in Nederland jaarlijks meer dan honderd mensen terwijl ze wachten op een donororgaan. Daarom is het noodzakelijk dat zoveel mogelijk mensen ‘Ja’ zeggen tegen het donorschap en zich registreren.
De JaofNee campagne liep het hele jaar. Op 18 oktober startte de Donorweek, met als doel publiciteit voor het onderwerp en werving in een korte periode te concentreren. Het was een ambitieuze taak om heel Nederland hiervan bewust te maken, in een week dat er net een nieuw kabinet op het bordes stond én Geert Wilders voor de rechter verscheen.
De aftrap op NU.nl slaagde hier in en bracht naast veel publiciteit een recordaantal nieuwe registraties in één dag op.
Voor/over product of dienst
Orgaandonatie. In Nederland hebben circa 5,5 miljoen mensen zich reeds geregistreerd. Ongeveer 7,5 miljoen mensen hebben hun keuze echter nog niet vastgelegd. JaofNee maakt deze handeling niet ingewikkelder dan nodig is, door onder andere het officiële donorformulier online invulbaar te maken. Via JaofNee.nl of binnen sites met een groot bereik.
Doelgroep(en)
De 2,5 miljoen volwassen Nederlanders die positief tegenover het doneren van hun eigen organen staan, maar nog niet de moeite hebben genomen om hun keuze te registreren.