Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
FileSophie
Opdrachtgever:
Rijkswaterstaat, ANWB
Bureau:
One Shoe
Datum eerste publicatie:
16/07/2010
url:
http://www.filesophie.nl
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Michel van Velde
Art Direction / Design:
Floris Derksen
Copy / Redactie:
David Wolff
Interaction Design:
Vincent Sokolowski
Technische realisatie:
Sjoerd van der Veek
Account:
Michel van Velde
Verantwoordelijk bij klant:
Andre Schoorlemmer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Kunnen social media bijdragen aan het voorkomen van files? Met FileSophie lanceerde One Shoe reclame & communicatie een campagne voor Rijkswaterstaat om samen met autorijdend Nederland tot een oplossing te komen.
Wegwerkzaamheden op de A12 tussen 16 juli en 16 augustus 2010 hadden tot gevolg dat automobilisten rekening moesten houden met stremmingen en files. Sophie, het gezicht van de campagne, voorzag bestuurders via diverse kanalen van tips om files te voorkomen en te vermijden.
Tijdens de campagneperiode konden automobilisten op www.filesophie.nl zelf tips aandragen en was de actuele verkeersituatie via de webcam te bekijken. In de reportageserie 'Met Sophie op weg' werd regelmatig verslag gedaan van de vorderingen van het project.
Met actuele en persoonlijke berichten via Twitter onderhield FileSophie contact met de weggebruikers. Na een tip via Twitter over het ontbreken van waarschuwingsborden bij afrit Waarder heeft Sophie er voor gezorgd dat deze er alsnog kwamen. De tipgever reageerde: "Is het toeval of zijn die borden na mijn Tweet geplaatst? Zo ja dan is dit de snelste actie van een overheid ooit! TOP"
Voor/over product of dienst
Campagne voor Rijkswaterstaat en ANWB om de weggebruiker op een vernieuwende manier te bereiken.
Doelgroep(en)
Weggebruikers die regelmatig op de A12 tussen Woerden en Gouda rijden.