Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Fight cancer 100.000 views campagne
Opdrachtgever:
Fight cancer
Bureau:
The Gardeners
Datum eerste publicatie:
30/01/2011
url:
http://www.youtube.com/user/fightcancernl
Categorie:
Social Media
Media-Inzet

Credits

Concept:
Maira Evers, Robrecht Stoekenbroek (social media concept), Square Melon (concept film)
Technische realisatie:
Wefilm
Account:
Maira Evers
Verantwoordelijk bij klant:
Anne-Marije Haijtink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ieder jaar krijgen ongeveer 89.000 mensen de levensveranderende boodschap “Je hebt kanker”. Om aandacht te trekken voor de enorme impact hiervan op een mensenleven, ontwikkelde Fight cancer een One Minute Movie. Om een miljoenenpubliek te bereiken, wilde Fight cancer deze film het liefst als commercial op TV vertonen. Budget aanwenden om de film op TV uit te zenden, past echter niet in het beleid van Fight cancer. Daarom leidde een bijzondere uitdaging met de televisiezender SBS6 tot de introductie van de 100.000 Views Collecte. Een nieuwe vorm van collecteren waarbij heel Nederland betrokkenheid kon doneren in plaats van geld.
Voor/over product of dienst
Fight cancer strijdt voor minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven. Als onderdeel van KWF Kankerbestrijding werft Fight cancer fondsen voor wetenschappelijk kankeronderzoek, voorlichting en patiëntenondersteuning en creëert bewustzijn over kanker onder jongvolwassenen.
De campagne draaide rondom een One Minute Movie waarin met slices of life op gevoelvolle wijze wordt geïllustreerd welke impact van de boodschap “Je hebt kanker” op je leven heeft.
Doelgroep(en)
Jong volwassenen 20-30


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Ieder jaar krijgen ongeveer 89.000 mensen de levensveranderende boodschap “Je hebt kanker”. Om aandacht te trekken voor de enorme impact hiervan op een mensenleven, ontwikkelde Fight cancer een One Minute Movie. Om een miljoenenpubliek te bereiken, wilde Fight cancer deze film het liefst als commercial op TV vertonen. Budget aanwenden om de film op TV uit te zenden, past echter niet in het beleid van Fight cancer. Daarom leidde een bijzondere uitdaging met de televisiezender SBS6 tot de introductie van de 100.000 Views Collecte. Een nieuwe vorm van collecteren waarbij heel Nederland betrokkenheid kon doneren in plaats van geld.
Voor/over product of dienst
Fight cancer strijdt voor minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven. Als onderdeel van KWF Kankerbestrijding werft Fight cancer fondsen voor wetenschappelijk kankeronderzoek, voorlichting en patiëntenondersteuning en creëert bewustzijn over kanker onder jongvolwassenen.
De campagne draaide rondom een One Minute Movie waarin met slices of life op gevoelvolle wijze wordt geïllustreerd welke impact van de boodschap “Je hebt kanker” op je leven heeft.
Doelgroep(en)
Jong volwassenen 20-30