Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nivea for Men Freeze
Opdrachtgever:
Nivea
Bureau:
MTV Networks BV
Datum eerste publicatie:
04/09/2010
url:
http://www.templocation.nl/sites/mtv/niveafreeze/
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Jan Willem den Ouden & Robin Blitzblum & Jarno Potijk (MTV Networks Advertising)
Art Direction / Design:
Jarno Potijk (MTV Networks Advertising)
Copy / Redactie:
Hessel Roos (MTV Networks Advertising) Production: Anouk Visser (MTV Networks Advertising) & Rowena Hehanussa (Pharmacy)
Interaction Design:
Jackson Chang
Technische realisatie:
Vincent Hornikx & Jos Faber (Pharmacy) Video production: Karen Bruinsma (Caviar Content) Video direction: Elwin Bes (Caviar Content)
Account:
Annemarie Roozenboom & Fleur Haen
Verantwoordelijk bij klant:
David Jiscoot (Nivea)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Voor Nivea for Men Freeze heeft MTV Networks Advertising een concept ontwikkeld met als rode draad een unieke game, genaamd ‘Can You Hold Your Style?’. Deze ‘augmented reality game’, gebaseerd op de televisiecommercial van Nivea for Men Freeze, maakt gebruik van motion tracking middels je webcam. Je speelt dus de hoofdrol in je eigen game. Helemaal passend bij de pay-off: ‘Hold your style, keep your freeze, whatever happens’.
Voor/over product of dienst
Freeze is een lijn nieuwe NIVEA for Men haarproducten, met als boodschap: ‘Speciaal ontwikkeld voor mannen zoals ik (want Nivea for Men weet wat mannen willen)’. Freeze garandeert een perfecte hair style die de hele dag goed blijft zitten.
Doelgroep(en)
Mannen 18-25 jaar en dan met name MTV-kijkers, MTV websitebezoekers en leden van Hyves: zij zijn over het algemeen erg uiterlijk-gericht, te beginnen met het haar. Ze kennen het merk NIVEA wel maar het product Freeze (nog) niet.