Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
NPO Start nieuwe TV seizoen
Opdrachtgever:
NPO
Bureau:
Stroom
Datum eerste publicatie:
06/09/2010
url:
http://www.nubijlage.nl/het-nieuwe-tv-seizoen/
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Rutger Mackenbach
Copy / Redactie:
Esther Laan
Verantwoordelijk bij klant:
Marion van Dam


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
In de strijd om de kijker neemt het aantal zenderpromoties toe. De start van het najaarsseizoen is de belangrijkste periode. Daarbij volgen alle TV zenders dezelfde strategie: naast promo’s op radio en TV worden voornamelijk dagbladen en outdoor ingezet.
Stroom ontwikkelde een afwijkende mediastrategie voor de NPO: een online only campagne waarbij de rijkheid van de content van Nederland 1, 2 en 3 centraal stond.
Op Nu.nl werd er gedurende twee weken nieuwe content op een speciale bijlage geplaatst. De bijlage werd iedere dag twee keer geüpdate met actuele berichten over nieuwe programma's. De content, aangeleverd door de NPO, bestond uit tekst, foto's en video. Met  dynamische banners die inspeelden op de actualiteit en advertorials binnen het Sanoma netwerk werden geïnteresseerden naar de bijlage geleid.
De campagne was erg succesvol: de inzet van Nu.nl heeft gezorgd voor ruim 350.000 bezoekers op de NPO bijlage. Dit is even veel bezoek als aan de site van de NPO in dezelfde periode. Uit de lange bezoekduur blijkt dat de bezoekers informatie over de programma’s goed tot zich hebben genomen. Bovendien werden met deze campagne doelgroepen bereikt die de NPO moeilijk aan zich kan binden.
Voor/over product of dienst
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is onder andere verantwoordelijk voor de marketing van de TV-zenders Nederland 1, 2 en 3. De start van het nieuwe TV seizoen is een belangrijk moment om publiek aan de zenders te binden.
Doelgroep(en)
De Publieke Omroep heeft een taak om alle Nederlanders te voorzien van interessante programma’s, met deze campagne moest dan ook een brede doelgroep worden aangesproken. Het was vooral van belang om ‘lichte- of niet NPO-kijkers’ te bereiken.