Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Take a trip down KLM lane
Opdrachtgever:
KLM
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
16/11/2010
url:
http://www.award-entry.nl/2010/spinawards/klm/take-a-trip-down-klm-lane/
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
Olaf van der Geld, Carianne van Raak, Ilona van de Laarschot
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Geert Jan Bijlstra, Robbin Cenijn
Interaction Design:
Joeri Kiekebosch/ David Vogel
Technische realisatie:
Dumpzone
Account:
Joost Jongbloed, Steven Beukers
Verantwoordelijk bij klant:
Anouk Sprangh


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
KLM geeft al sinds de jaren ‘50 de Delfts blauwe miniatuurhuisjes cadeau aan World Business Class-passagiers. De met jenever gevulde huisjes zijn dan ook een geliefd collectoritem.
Om de komst van het 91ste huisje te vieren, ontwikkelden we ‘A Trip down KLM lane’. Een lange virtuele straat (miniwebsite), waar de gebruiker een multimediale ‘wandeling’ maakt langs alle huisjes. Door op de huisjes te klikken wordt relevante content ontsloten, zoals geschiedenis, exacte locatie (Google Maps), korte videodocumentaires en andere wetenswaardigheden.
Bovendien is vanuit de straat direct de bijbehorende app te downloaden, waarmee verzamelaars hun collectie kunnen bijhouden.
Voor/over product of dienst
KLM geeft al sinds de jaren ‘50 de Delfts blauwe miniatuurhuisjes cadeau aan World Business Class-passagiers. De met jenever gevulde huisjes zijn een geliefd collectoritem.
Doelgroep(en)
KLM World Business Class-passagiers (met name de huisjesverzamelaars). KLM beschikt niet over cijfers omtrent het aantal verzamelaars. Hoewel de groep verzamelaars waarschijnlijk in aantallen niet zo omvangrijk is, is het een belangrijke groep KLM klanten.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
KLM geeft al sinds de jaren ‘50 de Delfts blauwe miniatuurhuisjes cadeau aan World Business Class-passagiers. De met jenever gevulde huisjes zijn dan ook een geliefd collectoritem.
Om de komst van het 91ste huisje te vieren, ontwikkelden we ‘A Trip down KLM lane’. Een lange virtuele straat (miniwebsite), waar de gebruiker een multimediale ‘wandeling’ maakt langs alle huisjes. Door op de huisjes te klikken wordt relevante content ontsloten, zoals geschiedenis, exacte locatie (Google Maps), korte videodocumentaires en andere wetenswaardigheden.
Bovendien is vanuit de straat direct de bijbehorende app te downloaden, waarmee verzamelaars hun collectie kunnen bijhouden.
Voor/over product of dienst
KLM geeft al sinds de jaren ‘50 de Delfts blauwe miniatuurhuisjes cadeau aan World Business Class-passagiers. De met jenever gevulde huisjes zijn een geliefd collectoritem.
Doelgroep(en)
KLM World Business Class-passagiers (met name de huisjesverzamelaars). KLM beschikt niet over cijfers omtrent het aantal verzamelaars. Hoewel de groep verzamelaars waarschijnlijk in aantallen niet zo omvangrijk is, is het een belangrijke groep KLM klanten.