Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Case Based Social Learning
Opdrachtgever:
Farmaceut
Bureau:
ISM InBrain
Datum eerste publicatie:
01/08/2010
url:
http://www.inbrain.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Copy / Redactie:
Jeanine Jaski
Interaction Design:
Ernst Mutgeert, Marcel de Maesschalck
Technische realisatie:
Rob Esten
Account:
Jantine Boone
Verantwoordelijk bij klant:
Margo Pauw


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De Case Based Social Learning van ISM InBrain combineert sociale interactie, casusgebaseerd leren en interactieve video op een innovatieve manier.
De training is bedoeld voor artsbezoekers en bestaat uit een online en een offline deel, een zogenaamd ‘blended’ traject. Cursisten volgen een driedaagse e-learning, waarbij zij in de rol van een arts kruipen. In dit online deel van de training hebben zij via interactieve video’s verschillende afspraken met een patiënt. Door vragen te stellen aan de patiënt en onderzoeken uit te voeren moet de cursist erachter komen wat de patiënt mankeert en een behandelplan opstellen. De patiënt geeft direct antwoord op de vragen, terwijl labresultaten via sms binnenkomen.
Het behandelplan bespreekt de cursist in het offline deel van de training met zijn medecursisten en een ervaren trainer. Er zijn vier verschillende patiënten, dus niet elke cursist krijgt dezelfde casus. Door ervaringen uit te wisselen leren de cursisten van elkaar en bovendien krijgen zij feedback van een professional.
Tijdens de training wordt de cursist per sms herinnerd aan de afspraken met zijn patiënt en op de hoogte gehouden van diens situatie. Een voorbeeld is: “Geachte collega, uw patiënt is naar aanleiding van uw opgestelde behandeling opgenomen met een acute maagbloeding”.
Voor/over product of dienst
ISM InBrain heeft de Case Based Social Learning van idee tot oplevering zelf gerealiseerd. Zo zijn de video’s van de patiënten door ons geproduceerd en zijn de scripts geschreven door onze medical writers. De vormgeving en het interaction design zijn gedaan door de ervaren vormgevers van ISM InBrain.
Daarnaast hebben wij de techniek geleverd om de Case Based Social Learning tot uitvoer te brengen. Bijzonder is dat de cursist gedurende de training via onder meer sms op de hoogte wordt gehouden van de toestand van zijn patiënt. Voor dit onderdeel van de training heeft ISM InBrain de sms-service van een externe partij gekoppeld aan de Case Based Social Learning.
De training wordt aangeboden in het door ISM InBrain zelf ontwikkelde Learning Management Systeem InSite. Dit is een beveiligde cursusomgeving, waarin de cursist alleen met een persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord kan inloggen. De opdrachtgever kan in dit systeem de voortgang van zijn cursisten bijhouden.
Doelgroep(en)
ISM InBrain heeft de Case Based Social Learning in opdracht van een grote farmaceut speciaal ontwikkeld voor artsbezoekers. Artsbezoekers zijn de vertegenwoordigers in het veld van farmaceutische bedrijven. Zij gaan op bezoek bij artsen om de producten van de bedrijven aan te prijzen, voorlichting te geven en de relatie te onderhouden met artsen die de medicijnen uit hun portfolio al voorschrijven.