Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Randstad 50 Club Gold
Opdrachtgever:
Randstad Holding
Bureau:
MSL
Datum eerste publicatie:
01/03/2010
url:
https://www.randstadatwork.com/randstad-50-club-gold/en-gb
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Bart van Wanrooij (MSL Amsterdam)
Art Direction / Design:
Henjo Guitjens (MSL Amsterdam)
Interaction Design:
MoreTo / Bitagency
Technische realisatie:
MoreTo / Bitagency
Account:
Henjo Guitjens (MSL Amsterdam)
Verantwoordelijk bij klant:
Joost Schriever en Ans Lardinois


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Randstad, wereldwijd marktleider in uitzendwerk, vierde in 2010 zijn Gouden Jubileum. Randstad greep deze gelegenheid aan om elk van de 28.000 medewerkers wereldwijd te betrekken in de corporate story en kernwaarden.
“Randstad 50 Club Gold”. Het Club Gold concept voor de on- en offline campagne bestond uit een intensieve online warming up met interactieve activiteiten die leidden tot een real life evenement op 2 oktober 2010. Het online platform was vormgegeven als een virtuele club, ingebed in het globale intranet www.randstadatwork.com. Op 2 oktober, tijdens het wereldwijde feest, kwamen elementen uit de virtuele club terug, met content gecreëerd door de medewerkers zelf. Deze opzet zorgde dat het voortraject en het evenement elkaar versterkten en één geheel werden.
Voor/over product of dienst
Aanleiding van het evenement was de 50e verjaardag van Randstad: een gouden jubileum. Het creatieve concept was daarom: Randstad 50 Club Gold. Een online/virtuele club party op het Randstad intranet met daarin alle elementen van een real-life dance club. Met als hoogtepunt een real-life evenement (dance club) met daarin elementen uit de online/virtuele wereld.
Deze opzet zorgde dat het voortraject en het evenement elkaar versterkten en één geheel werden.  Vanaf maart, 9 maanden voor het evenement op 2 oktober 2010, konden Randstad-medewerkers lid (Club Gold member) worden van de online community Club Gold.
Elke maand kregen geregistreerde en niet-geregistreerde medewerkers een e-mail die hen uitnodigde en activeerde om een nieuwe ruimte in Club Gold binnen te gaan. De corporate story en merkwaarden werden op interactieve en entertainende wijze centraal gesteld. Daarnaast werden medewerkers door deelname aan het online platform intensief betrokken bij de voorbereidingen en invulling van het live evenement.  
Op 2 oktober kwam Club Gold op 26 locaties over de hele wereld tot leven om zo het 50 jarig bestaan te vieren. In 24 uur tijd werd vanaf Tokyo het evenement over de hele wereld doorgegeven naar de afsluitende evenementen in Buenos Aires en Los Angeles. Er was een sensationele holografische openingsshow waar de CEO ’live’ op alle evenementen de feestvierders toesprak en waar DJ Markus Schulz een spetterende remix van de eigen Randstad song speelde. Via het R50 videochannel werd het 9 maanden durende voortraject weer zichtbaar en konden medewerkers volgen wat er op de andere evenementen gebeurde door middel van videoreportages, foto’s, headlines en tweets, waar men ook tijdens het evenement zelf in kon participeren.
Doelgroep(en)
Alle 28.000 medewerkers van Randstad wereldwijd, verspreid over meer dan 40 landen. Wegens de diversiteit van de doelgroep is al het ontwikkelde materiaal in 10 talen verspreid.