Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Leen je vrienden uit!
Opdrachtgever:
Het Nederlandse Rode Kruis
Bureau:
Tam Tam
Datum eerste publicatie:
17/12/2010
url:
http://seriousrequest.3fm.nl/page/10_nieuws/5348380
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Dimi Albers (Tam Tam), Patrick Klerks (Tam Tam)
Art Direction / Design:
Barry Borsboom (Tam Tam), Sem Goedknegt (Ivaldi)
Copy / Redactie:
Patrick Klerks (Tam Tam), Jeroen Beelen (Nederlandse Rode Kruis)
Interaction Design:
Patrick Klerks (Tam Tam), Barry Borsboom (Tam Tam)
Technische realisatie:
Frank Groeneveld (Ivaldi)
Account:
Patrick Klerks (Tam Tam)
Verantwoordelijk bij klant:
Jeroen Beelen (Nederlandse Rode Kruis)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Na het succes van Leen je homepage uit (http://www.youtube.com/watch?v=XtTLleREsCU) vroeg het Nederlandse Rode Kruis ons ook dit jaar om iets gaafs te bedenken voor 3FM Serious Request. En dus verzonnen we voor een piepklein budgetje Leen je vrienden uit. Het idee? Wees tijdens 3FM Serious Request een ambassadeur voor het Nederlandse Rode Kruis en 3FM, en stel je Wall/Timeline open, zodat het Nederlands Rode Kruis jouw vrienden mag gebruiken voor het verspreiden van haar boodschap.
Voor/over product of dienst
Op leenjevriendenuit.nl kon je connecten met Twitter of Facebook. Tijdens Serious Request postte het Nederlandse Rode Kruis dan één keer per dag een update onder jouw naam. Gewoon in het Nederlands en op een menselijke manier, zodat jij het geschreven had kunnen hebben. Zo creëerden we elke dag een vloedgolf van publiciteit voor Serious Request. Zo groot, dat we bij elke update de hashtag #rodekruis een (hoog!) trending topic binnen Nederland maakten.
Doelgroep(en)
Iedereen die Facebook of Twitter heeft en graag iets voor Serious Request doet. Dus eigenlijk bijna alle online Nederlanders.