Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Polo 444
Opdrachtgever:
Volkswagen Nederland
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
13/03/2010
url:
http://www.polo444.nl
Categorie:
Design
Media-Inzet

Credits

Concept:
A.CHTUNG!
Art Direction / Design:
A.CHTUNG!
Copy / Redactie:
A.CHTUNG!
Interaction Design:
A.CHTUNG!
Technische realisatie:
A.CHTUNG!
Account:
A.CHTUNG!
Verantwoordelijk bij klant:
Mark van de Heffen Jasper van der Bijl


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
De Volkswagen Polo is een model dat veelal geassocieerd wordt met een oudere doelgroep. De vernieuwde Polo is echter stoer van karakter en daarmee geschikt voor een jongere doelgroep. Het is echter lastig om onze doelgroep (jong volwassenen die veel affiniteit hebben met mode en actief uitgaan) hier van te overtuigen.
Om binnen deze jonge en kritische doelgroep door te dringen zijn een onderwerp en een vorm (design) nodig dat aansluiten bij hun belevingswereld. En misschien nog wel belangrijker, het moet authentiek zijn. Anders prikt de doelgroep er doorheen en maak je je als merk ongeloofwaardig.

Om de Polo relevant te maken onder een jonge doelgroep introduceert Volkswagen Nederland een sneaker van € 23.000,- waar je gratis een Polo 444 bij krijgt.
De Polo 444 is een sneaker inspired car, en car inspired sneaker beiden ontworpen door een sneaker designer uit Los Angeles.
De limited edition sneaker (en auto) is alleen verkrijgbaar via een boutique in Amsterdam en via online lifestyle shop www.freshcotton.com
Binnen een maand zijn alle 50 Special Edition Polo’s uitverkocht en schrijven alle vooraanstaande sneaker en lifestyle blogs over de sneaker en auto.
Voor/over product of dienst
Volkswagen Polo 444, een limited edition Polo in beperkte oplage van 50 stuks die gratis wordt weggeven bij een speciaal voor dit project ontworpen paar sneakers.
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen van 20-35 die trendgevoelig zijn. De doelgroep waar wij ons tot richten bestaat uit jong volwassenen die veel affiniteit hebben met mode en actief uitgaan.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De Volkswagen Polo is een model dat veelal geassocieerd wordt met een oudere doelgroep. De vernieuwde Polo is echter stoer van karakter en daarmee geschikt voor een jongere doelgroep. Het is echter lastig om onze doelgroep (jong volwassenen die veel affiniteit hebben met mode en actief uitgaan) hier van te overtuigen.
Om binnen deze jonge en kritische doelgroep door te dringen zijn een onderwerp en een vorm (design) nodig dat aansluiten bij hun belevingswereld. En misschien nog wel belangrijker, het moet authentiek zijn. Anders prikt de doelgroep er doorheen en maak je je als merk ongeloofwaardig.

Om de Polo relevant te maken onder een jonge doelgroep introduceert Volkswagen Nederland een sneaker van € 23.000,- waar je gratis een Polo 444 bij krijgt.
De Polo 444 is een sneaker inspired car, en car inspired sneaker beiden ontworpen door een sneaker designer uit Los Angeles.
De limited edition sneaker (en auto) is alleen verkrijgbaar via een boutique in Amsterdam en via online lifestyle shop www.freshcotton.com
Binnen een maand zijn alle 50 Special Edition Polo’s uitverkocht en schrijven alle vooraanstaande sneaker en lifestyle blogs over de sneaker en auto.
Voor/over product of dienst
Volkswagen Polo 444, een limited edition Polo in beperkte oplage van 50 stuks die gratis wordt weggeven bij een speciaal voor dit project ontworpen paar sneakers.
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen van 20-35 die trendgevoelig zijn. De doelgroep waar wij ons tot richten bestaat uit jong volwassenen die veel affiniteit hebben met mode en actief uitgaan.