Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Dwaze Rij
Opdrachtgever:
de Bijenkorf
Bureau:
Selmore Lynx
Datum eerste publicatie:
16/09/2010
url:
http://www.debijenkorf.nl/dedwazerij
Categorie:
Website
Game
Social Media

Credits

Concept:
Peter van Driel, Marcel Vosse
Art Direction / Design:
Peter van Driel, Roy Frencken, Edward van der Veen
Copy / Redactie:
Marcel Vosse
Interaction Design:
Roy Frencken, Erward van Veen
Technische realisatie:
Mark Vertegaal
Account:
Anne-Marijn Bogers, Gert Jan Guldemond
Verantwoordelijk bij klant:
Mark Robbers, Eva Vermeulen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
In het najaar van 2010 is koopjesminnend Nederland wakker geschud – en twee weken wakker gehouden – door een nieuwe fenomeen: De Dwaze Rij.
 
De Dwaze Rij is een verslavend online spel, voorafgaand aan de Drie Dwaze Dagen in de Bijenkorf. De Dwaze Rij is de virtuele variant van de traditionele rij op straat. Met één verschil; in deze rij mag je voordringen! En wie voorin de rij eindigt, mag  bij de Drie Dwaze Dagen als eerste naar binnen.
 
Met De Dwaze Rij, waarin dezelfde gekte heerste die zo kenmerkend is voor de Drie Dwaze Dagen, zijn binnen twee weken 8.000 fans geworven voor de facebookpagina van de Bijenkorf. De rij voor de deur is door De Dwaze Rij naar internet verplaatst.
Voor/over product of dienst
@font-face { font-family: "Arial"; }@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }p { margin-right: 0cm; margin-left: 0cm; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
De Bijenkorf is het toonaangevende warenhuis van Nederland en is met honderden evenementen, haar magazine en spraakmakende etalages uniek. Een premium warenhuis met een breed en continu vernieuwend product- en merkportfolio. Tot het assortiment van de Bijenkorf behoren internationale topmerken en eigen merken op het gebied van mode, cosmetica, accessoires, wonen, media en reizen.
Doelgroep(en)
@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
Hoewel alle liefhebbers van de Bijenkorf tot de doelgroep behoren, is De Dwaze Rij actie specifiek gericht op bezoekers van de Bijenkorf website die daar de Drie Dwaze dagen boekjes hebben aangevraagd. In de periode dat de campagne werd gevoerd, waren dat 20.000 mensen.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
In het najaar van 2010 is koopjesminnend Nederland wakker geschud – en twee weken wakker gehouden – door een nieuwe fenomeen: De Dwaze Rij.
 
De Dwaze Rij is een verslavend online spel, voorafgaand aan de Drie Dwaze Dagen in de Bijenkorf. De Dwaze Rij is de virtuele variant van de traditionele rij op straat. Met één verschil; in deze rij mag je voordringen! En wie voorin de rij eindigt, mag  bij de Drie Dwaze Dagen als eerste naar binnen.
 
Met De Dwaze Rij, waarin dezelfde gekte heerste die zo kenmerkend is voor de Drie Dwaze Dagen, zijn binnen twee weken 8.000 fans geworven voor de facebookpagina van de Bijenkorf. De rij voor de deur is door De Dwaze Rij naar internet verplaatst.
Voor/over product of dienst
@font-face { font-family: "Arial"; }@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }p { margin-right: 0cm; margin-left: 0cm; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
De Bijenkorf is het toonaangevende warenhuis van Nederland en is met honderden evenementen, haar magazine en spraakmakende etalages uniek. Een premium warenhuis met een breed en continu vernieuwend product- en merkportfolio. Tot het assortiment van de Bijenkorf behoren internationale topmerken en eigen merken op het gebied van mode, cosmetica, accessoires, wonen, media en reizen.
Doelgroep(en)
@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
Hoewel alle liefhebbers van de Bijenkorf tot de doelgroep behoren, is De Dwaze Rij actie specifiek gericht op bezoekers van de Bijenkorf website die daar de Drie Dwaze dagen boekjes hebben aangevraagd. In de periode dat de campagne werd gevoerd, waren dat 20.000 mensen.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
In het najaar van 2010 is koopjesminnend Nederland wakker geschud – en twee weken wakker gehouden – door een nieuwe fenomeen: De Dwaze Rij.
 
De Dwaze Rij is een verslavend online spel, voorafgaand aan de Drie Dwaze Dagen in de Bijenkorf. De Dwaze Rij is de virtuele variant van de traditionele rij op straat. Met één verschil; in deze rij mag je voordringen! En wie voorin de rij eindigt, mag  bij de Drie Dwaze Dagen als eerste naar binnen.
 
Met De Dwaze Rij, waarin dezelfde gekte heerste die zo kenmerkend is voor de Drie Dwaze Dagen, zijn binnen twee weken 8.000 fans geworven voor de facebookpagina van de Bijenkorf. De rij voor de deur is door De Dwaze Rij naar internet verplaatst.
Voor/over product of dienst
@font-face { font-family: "Arial"; }@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }p { margin-right: 0cm; margin-left: 0cm; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
De Bijenkorf is het toonaangevende warenhuis van Nederland en is met honderden evenementen, haar magazine en spraakmakende etalages uniek. Een premium warenhuis met een breed en continu vernieuwend product- en merkportfolio. Tot het assortiment van de Bijenkorf behoren internationale topmerken en eigen merken op het gebied van mode, cosmetica, accessoires, wonen, media en reizen.
Doelgroep(en)
@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
Hoewel alle liefhebbers van de Bijenkorf tot de doelgroep behoren, is De Dwaze Rij actie specifiek gericht op bezoekers van de Bijenkorf website die daar de Drie Dwaze dagen boekjes hebben aangevraagd. In de periode dat de campagne werd gevoerd, waren dat 20.000 mensen.