Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Felicivideo
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
01/11/2010
url:
http://www.felicivideo.nl
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Innovation
Social Media
Online Campagne

Credits

Concept:
A.CHTUNG!
Art Direction / Design:
A.CHTUNG!, Andre Maat (WeAreWill)
Copy / Redactie:
A.CHTUNG!
Interaction Design:
Remko Hulst
Technische realisatie:
Merten Snijders, B-Lex IT, Andre Maat (WeAreWill)
Account:
A.CHTUNG!
Verantwoordelijk bij klant:
Bart de Beucker, Suzanne Bouwes, Steven Schmitz


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Wanneer je jarig bent, wordt je profielpagina ondergekrabbeld wordt door vrienden en bekenden. Anno nu zou er eigenlijk een betere manier moeten zijn om de verjaardag van je vrienden te vieren...Vodafone introduceerde de Felicivideo, een interactieve video service op Hyves. Een Felicivideo is een gezongen verjaardagskaart van je vrienden, voor jou en kan gemaakt worden door 1 tot 8 deelnemers. Zing Happy Birthday in een van de drie muziekstijlen en de jarige job ontvangt zijn videokaart op de verjaardag. Deze kan hij op zijn profiel plaatsen, downloaden naar desktop of mobiel, of ontvangen als ringtone.De bijdragen van de deelnemers worden frame voor frame opgeknipt en afhankelijk van het aantal deelnemers schaalt de video (in aantal) mee.Met deze campagne wil Vodafone haar positie als facilitator van communicatie onderstrepen. Het is voor mobiele telefonie providers bijzonder lastig om zich in plaats van met commerciele advertising, juist met relevantie diensten te onderscheiden. Door Felicivideo maakt Vodafone het mogelijk voor Hyvers om verjaardagen op een bijzondere en persoonlijke manier te starten en daadwerkelijk iets nieuws aan de beleving van communicatie toe te voegen,Sinds de start van Felicivideo in november 2011 zijn er al meer dan 10.000 Felicivideos gemaakt en verstuurd.
Voor/over product of dienst
Merkcampagne Vodafone
Doelgroep(en)
Hyves gebruikers


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Wanneer je jarig bent, wordt je profielpagina ondergekrabbeld wordt door vrienden en bekenden. Anno nu zou er eigenlijk een betere manier moeten zijn om de verjaardag van je vrienden te vieren...Vodafone introduceerde de Felicivideo, een interactieve video service op Hyves. Een Felicivideo is een gezongen verjaardagskaart van je vrienden, voor jou en kan gemaakt worden door 1 tot 8 deelnemers. Zing Happy Birthday in een van de drie muziekstijlen en de jarige job ontvangt zijn videokaart op de verjaardag. Deze kan hij op zijn profiel plaatsen, downloaden naar desktop of mobiel, of ontvangen als ringtone.De bijdragen van de deelnemers worden frame voor frame opgeknipt en afhankelijk van het aantal deelnemers schaalt de video (in aantal) mee.Met deze campagne wil Vodafone haar positie als facilitator van communicatie onderstrepen. Het is voor mobiele telefonie providers bijzonder lastig om zich in plaats van met commerciele advertising, juist met relevantie diensten te onderscheiden. Door Felicivideo maakt Vodafone het mogelijk voor Hyvers om verjaardagen op een bijzondere en persoonlijke manier te starten en daadwerkelijk iets nieuws aan de beleving van communicatie toe te voegen,Sinds de start van Felicivideo in november 2011 zijn er al meer dan 10.000 Felicivideos gemaakt en verstuurd.
Voor/over product of dienst
Merkcampagne Vodafone
Doelgroep(en)
Hyves gebruikers


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Wanneer je jarig bent, wordt je profielpagina ondergekrabbeld wordt door vrienden en bekenden. Anno nu zou er eigenlijk een betere manier moeten zijn om de verjaardag van je vrienden te vieren...Vodafone introduceerde de Felicivideo, een interactieve video service op Hyves. Een Felicivideo is een gezongen verjaardagskaart van je vrienden, voor jou en kan gemaakt worden door 1 tot 8 deelnemers. Zing Happy Birthday in een van de drie muziekstijlen en de jarige job ontvangt zijn videokaart op de verjaardag. Deze kan hij op zijn profiel plaatsen, downloaden naar desktop of mobiel, of ontvangen als ringtone.De bijdragen van de deelnemers worden frame voor frame opgeknipt en afhankelijk van het aantal deelnemers schaalt de video (in aantal) mee.Met deze campagne wil Vodafone haar positie als facilitator van communicatie onderstrepen. Het is voor mobiele telefonie providers bijzonder lastig om zich in plaats van met commerciele advertising, juist met relevantie diensten te onderscheiden. Door Felicivideo maakt Vodafone het mogelijk voor Hyvers om verjaardagen op een bijzondere en persoonlijke manier te starten en daadwerkelijk iets nieuws aan de beleving van communicatie toe te voegen,Sinds de start van Felicivideo in november 2011 zijn er al meer dan 10.000 Felicivideos gemaakt en verstuurd.
Voor/over product of dienst
Merkcampagne Vodafone
Doelgroep(en)
Hyves gebruikers


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Wanneer je jarig bent, wordt je profielpagina ondergekrabbeld wordt door vrienden en bekenden. Anno nu zou er eigenlijk een betere manier moeten zijn om de verjaardag van je vrienden te vieren...Vodafone introduceerde de Felicivideo, een interactieve video service op Hyves. Een Felicivideo is een gezongen verjaardagskaart van je vrienden, voor jou en kan gemaakt worden door 1 tot 8 deelnemers. Zing Happy Birthday in een van de drie muziekstijlen en de jarige job ontvangt zijn videokaart op de verjaardag. Deze kan hij op zijn profiel plaatsen, downloaden naar desktop of mobiel, of ontvangen als ringtone.De bijdragen van de deelnemers worden frame voor frame opgeknipt en afhankelijk van het aantal deelnemers schaalt de video (in aantal) mee.Met deze campagne wil Vodafone haar positie als facilitator van communicatie onderstrepen. Het is voor mobiele telefonie providers bijzonder lastig om zich in plaats van met commerciele advertising, juist met relevantie diensten te onderscheiden. Door Felicivideo maakt Vodafone het mogelijk voor Hyvers om verjaardagen op een bijzondere en persoonlijke manier te starten en daadwerkelijk iets nieuws aan de beleving van communicatie toe te voegen,Sinds de start van Felicivideo in november 2011 zijn er al meer dan 10.000 Felicivideos gemaakt en verstuurd.
Voor/over product of dienst
Merkcampagne Vodafone
Doelgroep(en)
Hyves gebruikers