Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Caddy Blinddrive
Opdrachtgever:
Volkswagen Bedrijfswagens
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
10/07/2010
url:
http://niet meer beschikbaar
Categorie:
Content
Crossmedia

Credits

Concept:
A.CHTUNG!
Art Direction / Design:
A.CHTUNG!
Copy / Redactie:
A.CHTUNG!
Interaction Design:
A.CHTUNG!
Technische realisatie:
Jeroen Lam, B-Lex IT
Account:
A.CHTUNG!
Verantwoordelijk bij klant:
Ernst Jan van Eykelenburg, Marian Verheij


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Ter introductie van de nieuwe Volkswagen Caddy is de Caddy Blinddrive in het leven geroepen. Een campagne die vakmannen in heel Nederland uitdaagt om de Caddy te herkennen in een blinde steekproef. Immers, een echte vakman herkent goed gereedschap blind. Voor de Blinddirve werden 1 Caddy en 2 overeenkomstige modellen van concurrerende merken volledig gecamoufleerd.
Aan de start van het traject werd de Blinddrive aangekondigd. Iedere 2 weken volgde via een e-mail een update waarin een van de unieke aspecten van de nieuwe Caddy werd uitgelicht en kregen bezoekers een kijkje achter de schermen van de geavanceerde  camouflagetechnieken.
Na 6 weken werden 3 ervaren vakmannen uitgenodigd om deel te nemen aan de Blind Drive. Hen werd gevraagd om een parcours af te leggen en na de rit aan te geven welke auto het beste reed. Hiermee bewezen zij enerzijds dat zij echte vakmannen zijn (want zij herkennen blind goed gereedschap) en anderzijds dat de Caddy de beste auto in zijn klasse is. Opnames van deze proef vormden de laatste update voor geinteresseerden en dienden als inspiratie om zelf ook de proef van de blinddrive aan te gaan op een van de geselecteerde vakbeurzen
Voor/over product of dienst
De Volkswagen Caddy. Het beste gereedschap voor echte vakmannen en dat herken je blind. De Caddy is misschein wel de beste bedrijfswagen van Nederland. In reviews komt de auto in ieder geval als beste naar voren wanneer het aankomt op rij-eigenschappen en comfort.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Ter introductie van de nieuwe Volkswagen Caddy is de Caddy Blinddrive in het leven geroepen. Een campagne die vakmannen in heel Nederland uitdaagt om de Caddy te herkennen in een blinde steekproef. Immers, een echte vakman herkent goed gereedschap blind. Voor de Blinddirve werden 1 Caddy en 2 overeenkomstige modellen van concurrerende merken volledig gecamoufleerd.
Aan de start van het traject werd de Blinddrive aangekondigd. Iedere 2 weken volgde via een e-mail een update waarin een van de unieke aspecten van de nieuwe Caddy werd uitgelicht en kregen bezoekers een kijkje achter de schermen van de geavanceerde  camouflagetechnieken.
Na 6 weken werden 3 ervaren vakmannen uitgenodigd om deel te nemen aan de Blind Drive. Hen werd gevraagd om een parcours af te leggen en na de rit aan te geven welke auto het beste reed. Hiermee bewezen zij enerzijds dat zij echte vakmannen zijn (want zij herkennen blind goed gereedschap) en anderzijds dat de Caddy de beste auto in zijn klasse is. Opnames van deze proef vormden de laatste update voor geinteresseerden en dienden als inspiratie om zelf ook de proef van de blinddrive aan te gaan op een van de geselecteerde vakbeurzen
Voor/over product of dienst
De Volkswagen Caddy. Het beste gereedschap voor echte vakmannen en dat herken je blind. De Caddy is misschein wel de beste bedrijfswagen van Nederland. In reviews komt de auto in ieder geval als beste naar voren wanneer het aankomt op rij-eigenschappen en comfort.