Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Yoda neemt zijn stem op voor TomTom GPS
Opdrachtgever:
TomTom
Bureau:
Pool Worldwide
Datum eerste publicatie:
07/07/2010
url:
http://www.youtube.com/watch?v=FdcJVuylmsM
Categorie:
Online Campagne
Content

Credits

Concept:
Pool Worldwide
Art Direction / Design:
Pool Worldwide
Copy / Redactie:
Pool Worldwide
Technische realisatie:
Pool Worldwide, Czar.nl, The Ambassadors
Account:
Mayke van de Rijt
Verantwoordelijk bij klant:
Jean-Francois Perron


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De briefing was eenvoudig. Laat de wereld weten dat ieders favoriete Star Wars stemmen beschikbaar zijn voor TomTom-apparaten. In de tweede van 2 films, zien we hoe Meester Yoda 'spelen' in een geluid-studio het leven van twee geluidstechnicus zuur maakt. Wat zij ook probeert, Yoda vertikt het om een goede take te leveren en valt terug op vooral flauwe tactieken.
 
De viral is onderdeel van een campagne die 1 andere virale met Darth Vader in dezelfde opnamestudio laat zien, en een spel waarin je 'The Force' kan gebruiken om een TomTom apparaat te controleren via augmented reality.
Voor/over product of dienst
TomTom NV is een Nederlandse fabrikant van navigatiesystemen. Het is Europa's grootste en wereldwijd een van de marktleiders van navigatietoepassingen. Sinds een aantal jaar is het mogelijk om customized stemmen te gebruiken en is TomTom een indrukwekkende aantal stemmen gaan tekenen. De twee virals lanceerde de komst van de stemmen van Darth Vader, Yoda, C3PO en Hans Solo.
Doelgroep(en)
Techheads, autorijders, Star Wars fans.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De briefing was eenvoudig. Laat de wereld weten dat ieders favoriete Star Wars stemmen beschikbaar zijn voor TomTom-apparaten. In de tweede van 2 films, zien we hoe Meester Yoda 'spelen' in een geluid-studio het leven van twee geluidstechnicus zuur maakt. Wat zij ook probeert, Yoda vertikt het om een goede take te leveren en valt terug op vooral flauwe tactieken.
 
De viral is onderdeel van een campagne die 1 andere virale met Darth Vader in dezelfde opnamestudio laat zien, en een spel waarin je 'The Force' kan gebruiken om een TomTom apparaat te controleren via augmented reality.
Voor/over product of dienst
TomTom NV is een Nederlandse fabrikant van navigatiesystemen. Het is Europa's grootste en wereldwijd een van de marktleiders van navigatietoepassingen. Sinds een aantal jaar is het mogelijk om customized stemmen te gebruiken en is TomTom een indrukwekkende aantal stemmen gaan tekenen. De twee virals lanceerde de komst van de stemmen van Darth Vader, Yoda, C3PO en Hans Solo.
Doelgroep(en)
Techheads, autorijders, Star Wars fans.