Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Clear Online
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
Born05
Datum eerste publicatie:
01/03/2010
url:
http://www.clearmagazine.nl/howto
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Sjors van Hoof, Dennis van Vugt, Ronald Vermeijs
Art Direction / Design:
Ronald Vermeijs
Copy / Redactie:
Robin Klaassen
Interaction Design:
Marc Pitti, Marijn Slot
Technische realisatie:
Timo Wilbrink, Rian Verhagen, Frouke Morre
Account:
Rogier Ijzermans
Verantwoordelijk bij klant:
Rens van Boxmeer, Steven Schmitz, Cathline Falconi


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
CLEAR Online heeft het begrip digitaal magazine opnieuw uitgevonden. Daardoor is het een uniek online medium in het digitale Nederlandse medialandschap. Het is het eerste magazine dat de lezer compleet in het midden van experience, de content én het merk zet. Letterlijk: want het online magazine is rond en vormt zich in 360 graden om de gebruiker. Hierdoor heeft het geen begin, geen einde en zet het de gebruiker compleet in control. Het geeft daarmee op een geheel eigen wijze invulling aan de merkbrede belofte van Vodafone: POWER TO YOU. De content is daarop aangepast. In alles wordt de vertaalslag gemaakt wat de gebruiker kan met een trend, het digitale magazine is daardoor een krachtig en zeer inspirerend instrument waarmee smartphone- eigenaren niet alleen in aanraking komen met nieuwe mobile trends, maar ze ook zelf kunnen toepassen. Het medium is daardoor een sterk instrument voor mobile activation en mobile awareness.
Voor/over product of dienst
Vodafone is aanbieder van alles wat te maken heeft met mobiele communicatie, zoals handsets, mobiel internet en prepaid faciliteiten. In de snel ontwikkelende mobiele telecommunicatiemarkt is Vodafone continue bezig diensten, producten en services te verbeteren. De CLEAR relatiemedia geven voorlichting en bieden inspiratie, zodat consumenten optimaal kunnen profiteren van deze ontwikkelingen.
Doelgroep(en)
[Doelgroep Primair]
Het CLEAR platform richt zich op zowel mannen als vrouwen. Het is in beginsel voor mensen die belangstelling hebben voor mobieltjes, gadgets en nieuwe technologie. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt in leeftijd. Het lezerspubliek waar Vodafone zich op richt heeft de volgende state of mind:
•        Wil het onbekende (ver)kennen
•        Ziet overal mogelijkheden en kansen
•        Wil nuttig en creatief werken om zo de dingen die hij ontdekt te verbeteren
•        Wil anderen laten kennismaken met zijn bevindingen
•        Wil enthousiasmeren en inspireren
 
[Doelgroep Secundair]
Mensen die zich oriënteren op de markt van mobiele telecom, door bij een aanbieder een product of dienst af te nemen