Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Budweiser- Budhouse
Opdrachtgever:
Budweiser
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
11/06/2010
url:
http://www.award-entry.nl/2010/spinawards/budweiser/budhouse/
Categorie:
Online Campagne
Social Media

Credits

Concept:
Chris Baylis, Tim Voors
Art Direction / Design:
Chris Baylis, Tim Voors
Copy / Redactie:
Ted Doomen, Joey Duis
Interaction Design:
Jacco Nieuwland
Technische realisatie:
Media Monks, Elements Interactive
Account:
Peter Hayden
Verantwoordelijk bij klant:
Ab-Inbev


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Budweiser is al 24 jaar sponsor van het WK-voetbal, en niemand die zich hiervan bewust was. We wilden daarom iets groots doen om de relatie tussen Budweiser en voetbalfans over de hele wereld te verbeteren. Het antwoord was BudUnited’s BudHouse: een interactieve reality serie waarin 32 voetbalfans van over de hele wereld (één uit elk land dat zich had gekwalificeerd voor het WK) onder één dak werden samengebracht.

De reality serie had een interactive user experience, waardoor het een gewone televisieserie voorbij steeg. De drama in het huis werd 6 keer per dag via YouTube uitgezonden. Gebeurtenissen in het huis werden beïnvloed door de kijkers, zij konden stemmen en commentaar geven op het costum-built YouTube kanaal. Ondertussen deelden de inwoners hun gedachten en gevoelens direct op Facebook en Twitter via hun Android telefoons. Persoonlijke posts riepen miljoenen reacties op en hierdoor ontstond een actief dialoog tussen de kijkers en de inwoners.  

Kijkers konden hun nationale trots tonen met de Paint Your Face applicatie op Facebook en zij konden voor het allereerst stemmen op de officiële FIFA Budweiser Man of the Match, de trofee werd aangeboden door de winnende BudUnited’s BudHouse inwoner.
Televisie, print en stadion advertenties voor traffic naar budunited.com
Voor/over product of dienst
Budweiser, American Lager, bier.
Doelgroep(en)
Bier en voetbal fan's.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Budweiser is al 24 jaar sponsor van het WK-voetbal, en niemand die zich hiervan bewust was. We wilden daarom iets groots doen om de relatie tussen Budweiser en voetbalfans over de hele wereld te verbeteren. Het antwoord was BudUnited’s BudHouse: een interactieve reality serie waarin 32 voetbalfans van over de hele wereld (één uit elk land dat zich had gekwalificeerd voor het WK) onder één dak werden samengebracht.

De reality serie had een interactive user experience, waardoor het een gewone televisieserie voorbij steeg. De drama in het huis werd 6 keer per dag via YouTube uitgezonden. Gebeurtenissen in het huis werden beïnvloed door de kijkers, zij konden stemmen en commentaar geven op het costum-built YouTube kanaal. Ondertussen deelden de inwoners hun gedachten en gevoelens direct op Facebook en Twitter via hun Android telefoons. Persoonlijke posts riepen miljoenen reacties op en hierdoor ontstond een actief dialoog tussen de kijkers en de inwoners.  

Kijkers konden hun nationale trots tonen met de Paint Your Face applicatie op Facebook en zij konden voor het allereerst stemmen op de officiële FIFA Budweiser Man of the Match, de trofee werd aangeboden door de winnende BudUnited’s BudHouse inwoner.
Televisie, print en stadion advertenties voor traffic naar budunited.com
Voor/over product of dienst
Budweiser, American Lager, bier.
Doelgroep(en)
Bier en voetbal fan's.