Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
YouGET what you want!
Opdrachtgever:
SpiderConcepts BV
Bureau:
SpiderConcepts BV
Datum eerste publicatie:
01/08/2010
url:
http://www.youget.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Maarten Tromp (SpiderConcepts BV)
Art Direction / Design:
Jasper Brussel
Copy / Redactie:
Maarten Tromp (SpiderConcepts BV)
Interaction Design:
Tim Alstadt
Technische realisatie:
Tim Alstadt/Jasper Brussel
Account:
Maarten Tromp (SpiderConcepts BV)
Verantwoordelijk bij klant:
Maarten Tromp (SpiderConcepts BV)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
YouGET is een vernieuwend interactief marketingplatform dat inspeelt op de veranderende manier waarop consumenten met commerciële communicatie omgaan. Consumenten vinden thuis en onderweg acties, aanbiedingen, nieuws en informatie van ondernemers in de buurt. Van een aankondiging van de slager om de hoek (4 gehaktballen voor €5,00) via een dag-actie met Digi-voucher van een electronicawinkel tot een incheck-actie met exclusieve YouGET kassakorting van een kledingzaak.
 
YouGET bezoek je thuis via de website, onderweg op je mobiel via de mobiele website of Layar en in de nabije toekomst ook via apps voor iPad en smartphones.
 
Een basisvermelding op YouGET met omschrijving, foto's, video, openingstijden, adres- en contactgegevens is gratis. Om gebruik te kunnen maken van alle marketingmogelijkheden betaalt de ondernemer €99,- per jaar.
 
Via een eenvoudig CMS wordt de informatie onderhouden. Wil de ondernemer meer dan een eenvoudige aankoniging dan zet hij een Do & Get actie in. Hierbij moet de consument eerst een handeling uitvoeren (code invoeren, website bezoeken, vragen beantwoorden) voordat de Digi-voucher beschikbaar wordt. Informatie op YouGET wordt onderhouden door de ondernemers zelf, of door lokale YouGET Ambassadors.
 
Alle informatie wordt gelogd in overzichtelijke statistieken voor de ondernemer. Voor iedereen geldt: YouGET wat you want!
Voor/over product of dienst
YouGET is ontwikkeld in nauwe samenwerking met ondernemers. Via dit platform kunnen zij eenvoudig gebruik maken van de modernste marketingtechnieken inclusief social media zonder dat zij zich moeten verdiepen in allerhande platforms en accounts aan moeten maken.
Een actie wordt 1x ingevoerd en is direct zichtbaar op de site en Layar en vindt tevens via de social media zijn weg naar de consument. Daarnaast kan de consument via de nieuwsbrief-op-maat wekelijks acties en informatie ontvangen van ondernemers of branches waarvan hij aangeeft dat hij er behoefte aan heeft.
De bezoeker kan zich op de homepage laten verrassen door de wisselende en makkelijk door te klikken acties, zoeken via de kaart waarop acties, locaties of prijslijsten zichtbaar zijn, of de ingebouwde zoekmachine gebruiken. Ziet hij iets van zijn gading dan klikt hij door en krijgt een heldere presentatie van de betreffende locatie, inclusief het betreffende artikel of de actie en natuurlijk de overige acties die beschikbaar zijn. De manier waarop dit weergegeven wordt varieert van een plaatje met tekst en een van/voor prijs tot een dubbelzijdige digitale flyer en desgewenst een eigen video.
YouGET is nu al klaar voor location based communicatie. Via de zichtbaarheid op mobiel, maar ook met incheck-acties. Alles is bovendien volledig meetbaar voor de ondernemer en makkelijk en snel bij te sturen.
YouGET gaat verder dan zomaar een 'actie- of aanbiedingensite'. Met het interne loyaltyprogramma kunnen consumenten digitale zegels sparen die worden uitgekeerd door de ondernemers voor handelingen die zij belangrijk vinden. Dit varieert van het bekijken van informatie of registratie voor een nieuwsbrief tot (herhaal)aankopen.
YouGET staat na een succesvolle pilot in Woerden aan de vooravond van een landelijke uitrol. In nieuwe steden worden door Ambassadors zelfstandige locaties benaderd voor deelname. Landelijke ketens zullen ook binnenkort terug te vinden zijn op YouGET. Zij kunnen zowel nationaal acties inzetten als op filiaal niveau.
Doelgroep(en)
Consument: de Nederlander die op zoek is naar acties en aanbiedingen bij fysieke locaties in de buurt. En dat zijn we allemaal, toch?
 
Ondernemer: elke ondernemer, zelfstandig of filiaalhouder uit een keten, die eenvoudig, eigentijds en meetbaar wil communiceren met zijn doelgroep met als doel traffic, omzet en loyaliteit.