Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De MonsterCoach
Opdrachtgever:
Monsterboard.nl
Bureau:
LVTPR
Datum eerste publicatie:
03/08/2010
url:
http://bit.ly/demonstercoach
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Samantha Nagtegaal-Waas (Monsterboard.nl), Leonie Lindeboom (Monsterboard.nl), Annemieke van Baal (LVTPR), Joost Geurtsen (Lammers van Toorenburg Benelux PR)
Art Direction / Design:
Leonie Lindeboom (Monsterboard.nl)
Copy / Redactie:
Edward Touw
Interaction Design:
Annemieke van Baal (LVTPR), Joost Geurtsen (Lammers van Toorenburg Benelux PR)
Technische realisatie:
Edward Touw, Joost Geurtsen (Lammers van Toorenburg Benelux PR)
Account:
Annemieke van Baal (LVTPR), Joost Geurtsen (Lammers van Toorenburg Benelux PR)
Verantwoordelijk bij klant:
Samantha Nagtegaal-Waas (Monsterboard.nl), Leonie Lindeboom (Monsterboard.nl)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Werkzoekenden hebben het zwaar op de huidige arbeidsmarkt. Dit blijkt uit onderzoek van Monsterboard onder 1.600 werkzoekenden. Het onderscheiden ten opzichte van de concurrentie in de huidige digitale markt is voor veel werkzoekenden een absolute uitdaging. Ze hebben hierbij hulp nodig in het vinden van de juiste baan of om een stap te maken in hun huidige carrière. Ze vragen om een helpende hand. Een gids.
Monsterboard luistert naar werkzoekenden en geeft hieraan invulling door het introduceren van De MonsterCoach; een online carrièrecoach die aanwezig is op het forum van Monsterboard, op verschillende social media platformen maar ook live aanwezig is op evenementen.
Met het introduceren van De MonsterCoach wordt het merk Monsterboard persoonlijker en krijgt de organisatie een gezicht. Ook de virtual headquarters van Monsterboard waarin foto’s te zien zijn van bijvoorbeeld het Marketingteam dragen bij aan deze strategie.
De MonsterCoach communiceert direct met werkzoekenden via zijn eigen accounts op Twitter, Facebook, Hyves en LinkedIn, maar ook via e-mail en het forum en mengt zich in de discussies die plaatsvinden op de virtual headquarters.
Monsterboard en De MonsterCoach geven tips, persoonlijk carrièreadvies, checken CV’s, en delen pro-actief expertise op bijvoorbeeld Monster TV door middel van video’s.
Voor/over product of dienst
De MonsterCoach is een gratis service van Monsterboard waar iedereen gebruik van kan maken, ongeacht of ze zijn ingeschreven op Monsterboard.nl. De MonsterCoach kent geen kantoortijden en is via verschillende kanalen te bereiken, zodat iedereen zelf kan bepalen wanneer en waar hij of zij de interactie aan wil gaan met De MonsterCoach.
Deze interactie kan in 'het openbaar' plaatsvinden via krabbels, tweets en prikbordberichten of vertrouwelijk via DM, privéberichten of e-mail. Tevens wordt de dienst versterkt door De MonsterCoach ook live aanwezig te laten zijn op evenementen zoals de Monster MeetUp en carrière beurzen. Tevens is De MonsterCoach aanwezig in radioprogramma’s en geeft hij interviews in kranten.
Doelgroep(en)
Doelgroep van het project (1 augustus tot en met 28 februari) zijn werkzoekenden tussen de 25 en 40 jaar en op zoek zijn naar een nieuwe baan of een carrière switch overwegen.
Het project is gericht op de Monsterboard leden, als ook op andere werkzoekenden.