Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Selected by Influentials
Opdrachtgever:
Freshcotton
Bureau:
First
Datum eerste publicatie:
16/08/2010
url:
http://www.youtube.com/watch?v=OJhyoEczMns
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet
Crossmedia

Credits

Concept:
Arjan van de Steeg, Rocco Stallvord, Rory van der Kolk
Art Direction / Design:
nvt
Copy / Redactie:
Rocco Stallvord
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Eldar Gross
Account:
Rocco Stallvord
Verantwoordelijk bij klant:
Albert Visser


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Afgelopen najaar heeft webshop FreshCotton haar nieuwe Selected store met behulp van 8 invloedrijke Nederlandse bloggers geïntroduceerd. Hen is gevraagd om met kleding uit die Selected store naar eigen inzicht een editorial voor lifestyle magazine Blend samen te stellen. Iedere blogger werkte daarbij belangeloos mee, omdat hij zijn eigen passie en specialisme op het gebied van lifestyle, fotografie, fashion of beauty kon vertegenwoordigen. Gedurende drie maanden heeft dit gelegenheidsteam via de eigen sociale media verslag gedaan; van concept, tot shoot, tot het uitkomen van de Blend. Het resultaat is, naast een unieke editorial in Blend, waardevolle persoonlijke en redactionele aandacht voor Selected, zowel binnen als buiten de doelgroep.
Voor/over product of dienst
FreshCotton is de eerste Nederlandse webshop die streetfashion op de kaart zette. Sinds 2002 doet Freshcotton niets liever dan nieuwe labels zoeken, trends bepalen, muziek luisteren en feesten geven. In 2010 introduceerde FreshCotton drie nieuwe shops; Selected, Street en Merch. Een segmentatie van winkels onder de eigen paraplu waarbij drie verschillende etalages werden geopend. Selected is hierin het volwassen gevoel, voor mensen die een iets meer high fashion twist zoeken die hun smaak eer aan doet. Hier vind je stijvolle, exclusieve labels met een sterke eigen identiteit.
Doelgroep(en)
FreshCotton richt zich met Selected op een jong-volwassen (20-35, m/v), modebewuste, kritische en sterk online georienteerde doelgroep. Zij hebben authenticiteit hoog in het vaandel staan en zijn via traditionele (online) reclame nauwelijks te bereiken.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Afgelopen najaar heeft webshop FreshCotton haar nieuwe Selected store met behulp van 8 invloedrijke Nederlandse bloggers geïntroduceerd. Hen is gevraagd om met kleding uit die Selected store naar eigen inzicht een editorial voor lifestyle magazine Blend samen te stellen. Iedere blogger werkte daarbij belangeloos mee, omdat hij zijn eigen passie en specialisme op het gebied van lifestyle, fotografie, fashion of beauty kon vertegenwoordigen. Gedurende drie maanden heeft dit gelegenheidsteam via de eigen sociale media verslag gedaan; van concept, tot shoot, tot het uitkomen van de Blend. Het resultaat is, naast een unieke editorial in Blend, waardevolle persoonlijke en redactionele aandacht voor Selected, zowel binnen als buiten de doelgroep.
Voor/over product of dienst
FreshCotton is de eerste Nederlandse webshop die streetfashion op de kaart zette. Sinds 2002 doet Freshcotton niets liever dan nieuwe labels zoeken, trends bepalen, muziek luisteren en feesten geven. In 2010 introduceerde FreshCotton drie nieuwe shops; Selected, Street en Merch. Een segmentatie van winkels onder de eigen paraplu waarbij drie verschillende etalages werden geopend. Selected is hierin het volwassen gevoel, voor mensen die een iets meer high fashion twist zoeken die hun smaak eer aan doet. Hier vind je stijvolle, exclusieve labels met een sterke eigen identiteit.
Doelgroep(en)
FreshCotton richt zich met Selected op een jong-volwassen (20-35, m/v), modebewuste, kritische en sterk online georienteerde doelgroep. Zij hebben authenticiteit hoog in het vaandel staan en zijn via traditionele (online) reclame nauwelijks te bereiken.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Afgelopen najaar heeft webshop FreshCotton haar nieuwe Selected store met behulp van 8 invloedrijke Nederlandse bloggers geïntroduceerd. Hen is gevraagd om met kleding uit die Selected store naar eigen inzicht een editorial voor lifestyle magazine Blend samen te stellen. Iedere blogger werkte daarbij belangeloos mee, omdat hij zijn eigen passie en specialisme op het gebied van lifestyle, fotografie, fashion of beauty kon vertegenwoordigen. Gedurende drie maanden heeft dit gelegenheidsteam via de eigen sociale media verslag gedaan; van concept, tot shoot, tot het uitkomen van de Blend. Het resultaat is, naast een unieke editorial in Blend, waardevolle persoonlijke en redactionele aandacht voor Selected, zowel binnen als buiten de doelgroep.
Voor/over product of dienst
FreshCotton is de eerste Nederlandse webshop die streetfashion op de kaart zette. Sinds 2002 doet Freshcotton niets liever dan nieuwe labels zoeken, trends bepalen, muziek luisteren en feesten geven. In 2010 introduceerde FreshCotton drie nieuwe shops; Selected, Street en Merch. Een segmentatie van winkels onder de eigen paraplu waarbij drie verschillende etalages werden geopend. Selected is hierin het volwassen gevoel, voor mensen die een iets meer high fashion twist zoeken die hun smaak eer aan doet. Hier vind je stijvolle, exclusieve labels met een sterke eigen identiteit.
Doelgroep(en)
FreshCotton richt zich met Selected op een jong-volwassen (20-35, m/v), modebewuste, kritische en sterk online georienteerde doelgroep. Zij hebben authenticiteit hoog in het vaandel staan en zijn via traditionele (online) reclame nauwelijks te bereiken.