Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Jillz WK 2010
Opdrachtgever:
Heineken
Bureau:
Pink and Poodle
Datum eerste publicatie:
10/02/2010
url:
http://www.hyves.nl/actie/jillzlovesfootball
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Wencke van Amstel
Art Direction / Design:
Wencke van Amstel, Daniel Samama
Copy / Redactie:
Gert-Jan Munk, Tim de Waard
Interaction Design:
MediaMonks & Wencke van Amstel
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Marieke de Klein, Debra Al


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Jillz, Heineken's sparkling cider, is ontwikkeld voor en door vrouwen. Ondanks dat het WK al jaren een veelal mannelijke aangelegenheid was, begreep Jillz dat vrouwen wel degelijk geïnteresseerd waren in voetbal, maar dan om hele andere redenen. Voor de meeste vrouwen bestaat het leukste deel van de wedstrijd uit het bekijken van de stoere, mannelijke en sexy atleten op het veld. Inspelend op dit vrouwelijke perspectief op voetbal creëerde Jillz het Jillz Loves Football platform: een direct protest tegen de FIFA spelregel, die het spelers verbiedt hun shirt uit te trekken na een doelpunt. Resultaat was een ode aan het mannelijke lichaam, onder andere in de vorm van een humoristische viral. Uiteindelijk hebben meer dan 86.000 vrouwen de ludieke Shirt Off Now! petitie getekend.
Voor/over product of dienst
Jillz is een sprankelende appel cider van Heineken en is speciaal ontwikkeld voor het vrouwelijke smaaktablet.
Doelgroep(en)
Vrouwen (non- & light users of beer) van 18 tot 35 jaar.