Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Now Take a Bow
Opdrachtgever:
NTR , Korte Film Online
Datum eerste publicatie:
25/09/2010
url:
http://nowtakeabow.nl
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Roel Wouters & Jonathan Puckey
Art Direction / Design:
Jonathan Puckey & Roel Wouters
Copy / Redactie:
Roel Wouters & Jonathan Puckey
Interaction Design:
Jonathan Puckey & Roel Wouters
Technische realisatie:
Martijn Pannevis en Jonathan Puckey
Verantwoordelijk bij klant:
Ingrid Walschots


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Now Take a Bow is een altijd veranderende korte film gemaakt door het online publiek (crowdsourcing film).
Now Take a Bow is in het kader van het 10-jarig bestaan van het project KORT! ontwikkeld. (Ieder jaar worden er tien KORT! films door de NTR voor bioscoop en televisie ontwikkeld en zijn daarnaast online te zien op Korte Film Online).
Kort gezegd is 'Now take a bow' een zelfportret van het KORT! publiek!
Er hebben op dit moment meer dan 2000 mensen meegedaan. Acteurs als Frank Lammers, Maike Meijer en Daniel Bouissevain hebben al meegedaan. Maar bovenal het publiek!!!
Voor/over product of dienst
Now Take a Bow is een interactieve videoclip. Iedereen die een computer met webcam heeft kan deelnemen. Deelnemers hoeven alleen de online regie-aanwijzingen van de regisseur op te volgen, met de webcam op te nemen en online te versturen. Binnen enkele minuten wordt de opname onderdeel van de clip.
Om te voorkomen dat er rascistische of pornografische opnames in de korte film terecht komen is gebruik gemaakt van Crowdflower.
Tijdens de Lange nacht van de korte film op zaterdag 25 september op Ned2 werd het publiek opgeroepen deel te nemen aan Now Take a bow. Iedereen die rondom de Lange Nacht vd Korte film aan Now Take a Bow mee deed zou op het grote doek op het Nederlandse Film Festival te zien zijn. 
Daarnaast is het mogelijk om de film met je eigen clip op Facebook en twitter te publiceren en te delen met vrienden.
Doelgroep(en)
Ma t/m vr  jongeren, kantoorwerkers
za en zo: kinderen en families overdag, in de avonduren en ´s nachts jongeren