Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
WK actie Continental Banden / Discovery Networks
Opdrachtgever:
Continental Banden
Bureau:
MediaCom
Datum eerste publicatie:
01/03/2010
url:
http://discovery.freshheads.com/
Categorie:
Crossmedia
Social Media

Credits

Concept:
Discovery Networks Benelux
Copy / Redactie:
Wouter Biegstraaten
Interaction Design:
Wouter Biegstraaten
Technische realisatie:
Online: Freshheads en DNB, Onair: DNB
Account:
Marco Gijsen
Verantwoordelijk bij klant:
Ton Coppus


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Continental Banden was één van de hoofdsponsoren van het WK in Zuid Afrika. Om de sponsorbekendheid te activeren is een campagne bedacht en geproduceerd door Discovery Networks: “Zet hem voor(t)”. Kijkers werden met pre-rolls op de Discovery-site, televisiepromo’s en radiospots opgeroepen om mee te doen aan één lange voetbalpass om kans te maken op WK-tickets. Voor deelname moest een filmpje worden geupload waarop de speler een voetbal aanneemt van links, vervolgens een trucje doet, en dan de bal weer doorspeelt naar rechts. Op discoverychannel.nl is een microsite gebouwd waarop de passes in een random-loop werden getoond, in een frame met de look&feel van het toernooi en Continental Banden. Hierdoor ontstond de impressie dat de bal in een eeuwigdurende pass werd doorgespeeld. Deelnemers moesten zoveel mogelijk kijkers en stemmen voor hun truc verzamelen via Facebook/Hyves/Twitter en e-mail om te winnen. De mooiste en meest origineel uitgevoerde trucs zijn gemonteerd in 2-wekelijkse pass-updates en uitgezonden op televisie. De partnership is verder ondersteund met oproepspots op Qmusic en Radio 538, inclusief een sponsortag-on van Continental.
Voor/over product of dienst
Continental Banden is marktleider op het gebied van autobanden in Nederland en al enkele jaren actief als sponsor van internationale voetbaltoernooien zoals EK's en WK's.
Discovery Channel is wereldwijd marktleider op het gebied van factual entertainment. Met baanbrekende en innovatieve programmering die een breed publiek weet te boeien en te verrassen, is
Discovery Channel dé zender die de natuurlijke nieuwsgierigheid, kennisdrang en zucht naar avontuur van de kijkers weet te prikkelen. Maandelijks kijken ruim 9 miljoen mensen van 13 jaar en ouder naar Discovery Channel met de nadruk op mannen tussen 25 en 55 jaar.
Doelgroep(en)
Autorijdende mannen in de leeftijd van 20 tot en met 49 jaar in het algemeen en de Discovery-kijkers met passie voor (het WK-)voetbal in het bijzonder.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Continental Banden was één van de hoofdsponsoren van het WK in Zuid Afrika. Om de sponsorbekendheid te activeren is een campagne bedacht en geproduceerd door Discovery Networks: “Zet hem voor(t)”. Kijkers werden met pre-rolls op de Discovery-site, televisiepromo’s en radiospots opgeroepen om mee te doen aan één lange voetbalpass om kans te maken op WK-tickets. Voor deelname moest een filmpje worden geupload waarop de speler een voetbal aanneemt van links, vervolgens een trucje doet, en dan de bal weer doorspeelt naar rechts. Op discoverychannel.nl is een microsite gebouwd waarop de passes in een random-loop werden getoond, in een frame met de look&feel van het toernooi en Continental Banden. Hierdoor ontstond de impressie dat de bal in een eeuwigdurende pass werd doorgespeeld. Deelnemers moesten zoveel mogelijk kijkers en stemmen voor hun truc verzamelen via Facebook/Hyves/Twitter en e-mail om te winnen. De mooiste en meest origineel uitgevoerde trucs zijn gemonteerd in 2-wekelijkse pass-updates en uitgezonden op televisie. De partnership is verder ondersteund met oproepspots op Qmusic en Radio 538, inclusief een sponsortag-on van Continental.
Voor/over product of dienst
Continental Banden is marktleider op het gebied van autobanden in Nederland en al enkele jaren actief als sponsor van internationale voetbaltoernooien zoals EK's en WK's.
Discovery Channel is wereldwijd marktleider op het gebied van factual entertainment. Met baanbrekende en innovatieve programmering die een breed publiek weet te boeien en te verrassen, is
Discovery Channel dé zender die de natuurlijke nieuwsgierigheid, kennisdrang en zucht naar avontuur van de kijkers weet te prikkelen. Maandelijks kijken ruim 9 miljoen mensen van 13 jaar en ouder naar Discovery Channel met de nadruk op mannen tussen 25 en 55 jaar.
Doelgroep(en)
Autorijdende mannen in de leeftijd van 20 tot en met 49 jaar in het algemeen en de Discovery-kijkers met passie voor (het WK-)voetbal in het bijzonder.