Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
SOSR
Opdrachtgever:
SOS Kinderdorpen
Bureau:
DPPLR
Datum eerste publicatie:
10/08/2010
url:
http://www.sosr.nl
Categorie:
Innovation
Social Media

Credits

Concept:
Daniel Dow, Nils Vleugels
Art Direction / Design:
Daniel Dow, Reinier van der Ven, Jelle Pothoven
Copy / Redactie:
Nils Vleugels
Interaction Design:
Daniel Dow, Robert Kooij
Technische realisatie:
Robert Kooij, Fabian Kranen
Account:
Maarten Groen, Daniel Dow
Verantwoordelijk bij klant:
Michiel Aulbers, Marcel Beerthuizen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Hoe voeg je een nieuwe dimensie toe aan fondsenwerving?

SOS Kinderdorpen zocht naar een nieuwe manier om potentiële donateurs te bereiken, met name in de leeftijd van 18 tot 35 jaar. Deze doelgroep is goed geïnformeerd en kiest bewust als het gaat om tijd- en geldbesteding voor goede doelen.

Wij bedachten SOSR, een sociaal donatie platform. Op SOSR.nl kan iedereen een dienst (‘gunst’) aanbieden of kopen voor het vaste bedrag van vijf euro. De opbrengst komt ten goede aan SOS Kinderdorpen. Het ongedwongen karakter en spelelementen vormen het hart van SOSR. Gebruikers worden beloond met verschillende badges voor behaalde prestaties, en wedijveren als individu of in teamverband om een felbegeerd plekje in de top tien van meest verkochte gunsten.

SOSR is ontworpen om jongvolwassenen in haar eigen online omgeving de mogelijkheid te bieden zich met creativiteit of talent in te zetten voor SOS Kinderdorpen.

Ze worden gestimuleerd tot sociale interactie waarbij SOS Kinderdorpen de verbindende factor vormt. Via Facebook, Hyves & Twitter zijn gunsten te delen, een SOSR iPhone applicatie biedt de mogelijkheid om op de hoogte te blijven van de nieuwste aanbiedingen.
Voor/over product of dienst
SOSR is een sociaal donatie platform waarop gebruikers gunsten aanbieden of aanschaffen. De volledige opbrengst komt ten goede aan SOS Kinderdorpen.
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen tussen 18 en 35 jaar.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Hoe voeg je een nieuwe dimensie toe aan fondsenwerving?

SOS Kinderdorpen zocht naar een nieuwe manier om potentiële donateurs te bereiken, met name in de leeftijd van 18 tot 35 jaar. Deze doelgroep is goed geïnformeerd en kiest bewust als het gaat om tijd- en geldbesteding voor goede doelen.

Wij bedachten SOSR, een sociaal donatie platform. Op SOSR.nl kan iedereen een dienst (‘gunst’) aanbieden of kopen voor het vaste bedrag van vijf euro. De opbrengst komt ten goede aan SOS Kinderdorpen. Het ongedwongen karakter en spelelementen vormen het hart van SOSR. Gebruikers worden beloond met verschillende badges voor behaalde prestaties, en wedijveren als individu of in teamverband om een felbegeerd plekje in de top tien van meest verkochte gunsten.

SOSR is ontworpen om jongvolwassenen in haar eigen online omgeving de mogelijkheid te bieden zich met creativiteit of talent in te zetten voor SOS Kinderdorpen.

Ze worden gestimuleerd tot sociale interactie waarbij SOS Kinderdorpen de verbindende factor vormt. Via Facebook, Hyves & Twitter zijn gunsten te delen, een SOSR iPhone applicatie biedt de mogelijkheid om op de hoogte te blijven van de nieuwste aanbiedingen.
Voor/over product of dienst
SOSR is een sociaal donatie platform waarop gebruikers gunsten aanbieden of aanschaffen. De volledige opbrengst komt ten goede aan SOS Kinderdorpen.
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen tussen 18 en 35 jaar.