Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ANWB Kletspaal
Opdrachtgever:
ANWB B.V.
Bureau:
concept: Pickle Factory/ realisatie: the people's valley / media: MEC
Datum eerste publicatie:
01/06/2010
url:
http://anwbwegenwachtmetjongerenvoordeel.nl.staging.thepeoplesvalley.net/kletspaal/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Krijn Smits, Boris Booij, Andrea Jansen
Art Direction / Design:
Andrea Jansen
Copy / Redactie:
Charlotte Walscheid van Dijk
Interaction Design:
Sytse Kooistra
Technische realisatie:
Lucien Immink, Martin Dirkzwager, Ron Kanbier
Account:
Kyra Roest, Ivo Roos
Verantwoordelijk bij klant:
Guido Lieftink, Stefanie Goddijn


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Chatroulette op een ANWB praatpaal. De techniek van het populaire Chatroulette en de iconische praatpaal vormden op verschillende zomerfestivals “De ANWB Kletspaal”. Hiermee werd de ANWB en de ANWB Wegenwacht Service met Jongerenvoordeel in één klap relevant én interessant.

Met de ANWB Kletspalen konden jongeren doen waarvoor ze gekomen waren: plezier hebben en contacten maken.

Door jongeren zo te faciliteren in hun eigen belevingswereld, creëerden we een positieve grondhouding en awareness. Daarop voortbouwend communiceerden we met een simpele prijsgedreven boodschap de jongerenpropositie van de ANWB. Met als gevolg: positieve awareness bij jongeren én conversie.
Voor/over product of dienst
ANWB is een vereniging die met een unieke mix van beïnvloedende en dienstverlenende activiteiten de belangen van haar leden behartigt op het gebied van mobiliteit, vakantie en vrije tijd. Bij dat werk wil de ANWB tevens een bijdrage leveren aan een duurzame ontwikkeling van de samenleving.
Eén van de bekendste diensten van ANWB is de ANWB Wegenwacht Service. De professionele pechhulp die haar leden 9 van de 10 keer snel weer verder helpt in hun eigen auto.
Speciaal voor jongeren heeft ANWB een jongerenpropositie: de ANWB Wegenwacht Service met Jongerenvoordeel. Daarmee kunnen jongeren van 18 t/m 24 jaar tegen een vaste voordelige prijs rekenen op professionele pechhulp van de ANWB.
Doelgroep(en)
Jongeren van 18 t/m 24 jaar met rijbewijs en een eigen auto, of die op het punt staan een auto aan te schaffen.
Uit onderzoek blijkt dat jongeren op drie momenten in hun leven, de magical moments, vatbaar zijn voor het afsluiten van een pechhulp verzekering:
·         Aanschaf eerste auto
·         Autovakantie, tripjes, dagjes uit
·         Een eerste baan