Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Dagboek van Onze Helden
Opdrachtgever:
Ministerie van Defensie
Bureau:
Telegraaf Video Media
Datum eerste publicatie:
15/05/2010
url:
http://www.dagboekvanonzehelden.nl
Categorie:
Content
Crossmedia

Credits

Concept:
Frank de Horde, Tim Vloothuis
Art Direction / Design:
Henk-Jan Berkhoff
Copy / Redactie:
Heleen Harmsen, Irene Goes, Robert Konkelaar, Jose van Diepen, Denise Onsia, Roderick-Sierra de Groot, Fred Warmer, Lara Veen, Mare van Overmeir, Hans Gaarlandt, Wouter Taal, Dave de Vaal, Eva Klein, Karin de Ridder, Rosa van Tienen
Technische realisatie:
Telegraaf Video Media BV
Account:
Axel Vogel, Karlijn van de Graaf, Tim Vloothuis
Verantwoordelijk bij klant:
Ministerie van Defensie / Directie Communicatie


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Op 1 augustus 2010 kwam er een einde aan de Nederlandse militaire missie in de Afghaanse provincie Uruzgan. In de laatste maanden van de missie hielden elf militairen en een burger een video-dagboek bij.
De dagelijkse realiteit van het leven als militair op missie in Afghanistan door de militairen zelf gefilmd. Op voetpatrouilles met de helmcamera, rijdend in de Bushmaster, zelfs tijdens raketaanvallen en bij helikopterlandingen in vijandelijk gebied: de camera’s bleven draaien. Niet eerder lukte het om zo dichtbij te komen.
In Dagboek van Onze Helden krijgen we in een serie persoonlijke verslagen antwoord op de vraag wie de mensen zijn die hun eigen veiligheid op het spel zetten en een comfortabel leven in Nederland verruilen voor harde omstandigheden.
De afleveringen op Telegraaf.nl zijn ruim 1,8 miljoen keer bekeken.
Het succes van de online serie is te wijden aan het aanbieden van de serie op verschillende media platformen en de sterke mediaregie van Telegraaf Video Media. 
Naast de programmering op Telegraaf.nl is de serie parallel gepositioneerd in De Telegraaf en online op Hyves, Facebook, Youtube en Twitter.
Voor/over product of dienst
De programmering

12 Helden: 11 militairen & 1 burger
18 Online afleveringen
2 online video-specials
Live video-chat met de Commendant der Strijdkrachten: generaal Van Uhm
DVOH-branded channel op Telegraaf.nl (1,8 miljoen kijkers)
DVOH-branded channels op Hyves, Facebook, YouTube en Twitter

In het najaar van 2010 is de serie gelicenseerd aan National Geographic Channel. In opdracht van National Geographic zijn er zes nieuwe afleveringen samengesteld. De documentaire serie op TV bereikte van december 2010 t/m januari 2011 ruim 2,3 miljoen mensen.
www.dagboekvanonzehelden.nl
Production promo: http://vimeo.com/20448260
Doelgroep(en)
13 - 65+


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Op 1 augustus 2010 kwam er een einde aan de Nederlandse militaire missie in de Afghaanse provincie Uruzgan. In de laatste maanden van de missie hielden elf militairen en een burger een video-dagboek bij.
De dagelijkse realiteit van het leven als militair op missie in Afghanistan door de militairen zelf gefilmd. Op voetpatrouilles met de helmcamera, rijdend in de Bushmaster, zelfs tijdens raketaanvallen en bij helikopterlandingen in vijandelijk gebied: de camera’s bleven draaien. Niet eerder lukte het om zo dichtbij te komen.
In Dagboek van Onze Helden krijgen we in een serie persoonlijke verslagen antwoord op de vraag wie de mensen zijn die hun eigen veiligheid op het spel zetten en een comfortabel leven in Nederland verruilen voor harde omstandigheden.
De afleveringen op Telegraaf.nl zijn ruim 1,8 miljoen keer bekeken.
Het succes van de online serie is te wijden aan het aanbieden van de serie op verschillende media platformen en de sterke mediaregie van Telegraaf Video Media. 
Naast de programmering op Telegraaf.nl is de serie parallel gepositioneerd in De Telegraaf en online op Hyves, Facebook, Youtube en Twitter.
Voor/over product of dienst
De programmering

12 Helden: 11 militairen & 1 burger
18 Online afleveringen
2 online video-specials
Live video-chat met de Commendant der Strijdkrachten: generaal Van Uhm
DVOH-branded channel op Telegraaf.nl (1,8 miljoen kijkers)
DVOH-branded channels op Hyves, Facebook, YouTube en Twitter

In het najaar van 2010 is de serie gelicenseerd aan National Geographic Channel. In opdracht van National Geographic zijn er zes nieuwe afleveringen samengesteld. De documentaire serie op TV bereikte van december 2010 t/m januari 2011 ruim 2,3 miljoen mensen.
www.dagboekvanonzehelden.nl
Production promo: http://vimeo.com/20448260
Doelgroep(en)
13 - 65+