Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM Surprise
Opdrachtgever:
KLM
Bureau:
Boondoggle
Datum eerste publicatie:
26/10/2010
url:
http://www.stuffworthsharing.com/klm-surprise
Categorie:
Online Campagne
Social Media
Mobile
Crossmedia

Credits

Concept:
Gaston Serpenti, Tom de Bruyne, Polle de Maagt, Astrid Groenewegen, Simon van Oldenbeek
Art Direction / Design:
Gaston Serpenti, Simon van Oldenbeek
Copy / Redactie:
Wesley Visseren, Vincent Beijersbergen
Interaction Design:
Demmy Onink
Technische realisatie:
Polle de Maagt, Simon Van Oldenbeek
Account:
Margriet Beudeker
Verantwoordelijk bij klant:
Tjalling Smit, Anna Ketting, Lonneke Verbiezen, Simonette Verwoest


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Gedurende 6 weken heeft KLM kleine persoonlijke attenties bezorgd aan passagiers die op social media vertelden dat ze met KLM gingen vliegen. Het KLM Surprise team speurde snel op Linkedin, Twitter, Facebook en Google naar zo veel mogelijk informatie over de klant om hem een persoonlijk cadeautje aan te bieden, voor de klant aan boord zat. De campagne werd een virale hit waarbij 28 verrassende KLM surprises meer dan een miljoen impressies alleen al op Twitter, hebben weten te genereren binnen 3 weken. Meer dan 100 websites/blogs hebben over de campagne geblogd, waaronder een aantal invloedrijke sites zoals de BBC, Airlinetrends, Trendwatching.com, Creativity-Online en the Next Web.
Voor/over product of dienst
KLM Royal Dutch Airlines is een luchtvaartmaatschappij. KLM wil de concurrentie met de low-cost carriers zoals Ryanair winnen door o.a. in te zetten op uitstekende klantenservice. Deze campagne had als doel om de KLM merkbelofte "journeys of inspiration" te activeren en tot leven te brengen.
Doelgroep(en)
Social savvy, online influencers die de campagne evangeliseren.
Klanten van KLM
Fans van KLM op Facebook


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Gedurende 6 weken heeft KLM kleine persoonlijke attenties bezorgd aan passagiers die op social media vertelden dat ze met KLM gingen vliegen. Het KLM Surprise team speurde snel op Linkedin, Twitter, Facebook en Google naar zo veel mogelijk informatie over de klant om hem een persoonlijk cadeautje aan te bieden, voor de klant aan boord zat. De campagne werd een virale hit waarbij 28 verrassende KLM surprises meer dan een miljoen impressies alleen al op Twitter, hebben weten te genereren binnen 3 weken. Meer dan 100 websites/blogs hebben over de campagne geblogd, waaronder een aantal invloedrijke sites zoals de BBC, Airlinetrends, Trendwatching.com, Creativity-Online en the Next Web.
Voor/over product of dienst
KLM Royal Dutch Airlines is een luchtvaartmaatschappij. KLM wil de concurrentie met de low-cost carriers zoals Ryanair winnen door o.a. in te zetten op uitstekende klantenservice. Deze campagne had als doel om de KLM merkbelofte "journeys of inspiration" te activeren en tot leven te brengen.
Doelgroep(en)
Social savvy, online influencers die de campagne evangeliseren.
Klanten van KLM
Fans van KLM op Facebook


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Gedurende 6 weken heeft KLM kleine persoonlijke attenties bezorgd aan passagiers die op social media vertelden dat ze met KLM gingen vliegen. Het KLM Surprise team speurde snel op Linkedin, Twitter, Facebook en Google naar zo veel mogelijk informatie over de klant om hem een persoonlijk cadeautje aan te bieden, voor de klant aan boord zat. De campagne werd een virale hit waarbij 28 verrassende KLM surprises meer dan een miljoen impressies alleen al op Twitter, hebben weten te genereren binnen 3 weken. Meer dan 100 websites/blogs hebben over de campagne geblogd, waaronder een aantal invloedrijke sites zoals de BBC, Airlinetrends, Trendwatching.com, Creativity-Online en the Next Web.
Voor/over product of dienst
KLM Royal Dutch Airlines is een luchtvaartmaatschappij. KLM wil de concurrentie met de low-cost carriers zoals Ryanair winnen door o.a. in te zetten op uitstekende klantenservice. Deze campagne had als doel om de KLM merkbelofte "journeys of inspiration" te activeren en tot leven te brengen.
Doelgroep(en)
Social savvy, online influencers die de campagne evangeliseren.
Klanten van KLM
Fans van KLM op Facebook


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Gedurende 6 weken heeft KLM kleine persoonlijke attenties bezorgd aan passagiers die op social media vertelden dat ze met KLM gingen vliegen. Het KLM Surprise team speurde snel op Linkedin, Twitter, Facebook en Google naar zo veel mogelijk informatie over de klant om hem een persoonlijk cadeautje aan te bieden, voor de klant aan boord zat. De campagne werd een virale hit waarbij 28 verrassende KLM surprises meer dan een miljoen impressies alleen al op Twitter, hebben weten te genereren binnen 3 weken. Meer dan 100 websites/blogs hebben over de campagne geblogd, waaronder een aantal invloedrijke sites zoals de BBC, Airlinetrends, Trendwatching.com, Creativity-Online en the Next Web.
Voor/over product of dienst
KLM Royal Dutch Airlines is een luchtvaartmaatschappij. KLM wil de concurrentie met de low-cost carriers zoals Ryanair winnen door o.a. in te zetten op uitstekende klantenservice. Deze campagne had als doel om de KLM merkbelofte "journeys of inspiration" te activeren en tot leven te brengen.
Doelgroep(en)
Social savvy, online influencers die de campagne evangeliseren.
Klanten van KLM
Fans van KLM op Facebook