Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nike Take Mokum
Opdrachtgever:
Nike Running
Bureau:
Boondoggle
Datum eerste publicatie:
01/09/2010
url:
http://www.stuffworthsharing.com/graffiti-challenge/
Categorie:
Crossmedia
Innovation
Social Media

Credits

Concept:
Gaston Serpenti, Tom De Bruyne, Astrid Groenewegen, Carlos Furnari
Art Direction / Design:
Gaston Serpenti, Brett McManus, Simon van Oldenbeek
Copy / Redactie:
Carlos Furnari
Interaction Design:
Brett McManus, Demmy Onink
Technische realisatie:
Daan Lucas, Hugo Dechesne
Account:
Margriet Beudeker, Simon van Oldenbeek
Verantwoordelijk bij klant:
Hans De Leeuw, Hans Koeleman, Tad Greenough, Nortpool Furlani


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Met deze campagne daagde Nike Amsterdamse hardlopers uit om hun voetsporen digitaal vast te leggen door middel van de reeds bestaande Nike+ applicatie.
Hardlopers konden hun eigen digitale graffiti’s maken op de kaart van Amsterdam aan de hand van het aantal gelopen kilometers. Via de speciale Take Mokum Facebook app konden ze hun artworks uploaden en doorsturen naar vrienden.
Om de hardlopers te mobiliseren creëerde Nike The RunHouse. Hier werden hardloop events georganiseerd en kon je samen met mede hardlopers de gaafste graffiti’s bedenken. Natuurlijk moest je wel eerst even lid worden van de Nike Running Nederland Facebook page.
Voor/over product of dienst
Nike Running Nederland
Lunar Glide Running Shoe
Doelgroep(en)
Nike noemt de doelgroep "Young Urban 20's".  digital savvy twintigers. NIke wil dat deze generatie het lopen in en om de stad, omarmt als de ultieme sport voor de fitte professionele twintigers in de grootstad.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Met deze campagne daagde Nike Amsterdamse hardlopers uit om hun voetsporen digitaal vast te leggen door middel van de reeds bestaande Nike+ applicatie.
Hardlopers konden hun eigen digitale graffiti’s maken op de kaart van Amsterdam aan de hand van het aantal gelopen kilometers. Via de speciale Take Mokum Facebook app konden ze hun artworks uploaden en doorsturen naar vrienden.
Om de hardlopers te mobiliseren creëerde Nike The RunHouse. Hier werden hardloop events georganiseerd en kon je samen met mede hardlopers de gaafste graffiti’s bedenken. Natuurlijk moest je wel eerst even lid worden van de Nike Running Nederland Facebook page.
Voor/over product of dienst
Nike Running Nederland
Lunar Glide Running Shoe
Doelgroep(en)
Nike noemt de doelgroep "Young Urban 20's".  digital savvy twintigers. NIke wil dat deze generatie het lopen in en om de stad, omarmt als de ultieme sport voor de fitte professionele twintigers in de grootstad.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Met deze campagne daagde Nike Amsterdamse hardlopers uit om hun voetsporen digitaal vast te leggen door middel van de reeds bestaande Nike+ applicatie.
Hardlopers konden hun eigen digitale graffiti’s maken op de kaart van Amsterdam aan de hand van het aantal gelopen kilometers. Via de speciale Take Mokum Facebook app konden ze hun artworks uploaden en doorsturen naar vrienden.
Om de hardlopers te mobiliseren creëerde Nike The RunHouse. Hier werden hardloop events georganiseerd en kon je samen met mede hardlopers de gaafste graffiti’s bedenken. Natuurlijk moest je wel eerst even lid worden van de Nike Running Nederland Facebook page.
Voor/over product of dienst
Nike Running Nederland
Lunar Glide Running Shoe
Doelgroep(en)
Nike noemt de doelgroep "Young Urban 20's".  digital savvy twintigers. NIke wil dat deze generatie het lopen in en om de stad, omarmt als de ultieme sport voor de fitte professionele twintigers in de grootstad.