Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Worlds Biggest Haka
Opdrachtgever:
Museum Volkenkunde
Bureau:
Skipintro
Datum eerste publicatie:
20/12/2010
url:
http://www.theworldsbiggesthaka.nl
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Hugo de Boo, Jeroen Buddingh
Art Direction / Design:
Hugo de Boo (Skipintro)
Copy / Redactie:
Jeroen Buddingh
Interaction Design:
Hugo de Boo (Skipintro)
Technische realisatie:
Roland Muller
Account:
Ruby Lemm
Verantwoordelijk bij klant:
Eijda Tervoort, Geke Vinke


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
In 2010 en 2011 is dé grote tentoonstelling van Museum Volkenkunde: Maori. Om deze tentoonstelling bij het grote publiek onder de aandacht te brengen én om de tentoonstelling zelf een stukje leuker te maken bedachten we een interactieve website: theworldsbiggesthaka.com. Een haka is een imposante dans waarmee de Maori hun voorouders aanroepen. Zo’n dans gaat gepaard met veel geklap en geschreeuw. Via een webcam kunnen bezoekers in het museum meedoen aan de haka. Een echte Maori doet de dans voor. Het is aan de bezoekers om dit zo goed mogelijk na te doen. De tekst die de Maori schreeuwt kan op een karaoke-achtige manier worden meegeschreeuwd. Met inmiddels honderden inzendingen – van kinderen tot oma’s en opa’s – kunnen we al rustig spreken van “The Worlds Biggest Haka”.
Voor/over product of dienst
Museum Volkenkunde verzamelt cultureel erfgoed uit de hele wereld. De vaste tentoonstelling is als een wereldreis: van Indonesië, via Oceanië naar China, Japan, de Poolgebieden en de Amerika’s naar Afrika om te eindigen bij Azië. Elk jaar zijn er ook nog verrassende tijdelijke tentoonstellingen. In 2010 en 2011 is dé grote tentoonstelling van Museum Volkenkunde: Maori.
Doelgroep(en)
Cultuurminnend publiek en gezinnen met schoolgaande kinderen.