Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Tit-Shirt
Opdrachtgever:
eigen initiatief
Bureau:
VDMcc
Datum eerste publicatie:
22/10/2010
url:
http://www.titshirt.nl en www.titshirt.nl/awards
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Gertjan Kuijvenhoven, Marc van der Veen, Olaf Meuleman
Art Direction / Design:
Gertjan Kuijvenhoven
Copy / Redactie:
Marc van der Veen
Interaction Design:
Gerben Verhaar
Technische realisatie:
Bureau Bambi, Vurig
Account:
Marije van Son
Verantwoordelijk bij klant:
Marije van Son


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De boodschap van Pink Ribbon bereikt voornamelijk vrouwen. Om de stichting ook bij mannen extra onder de aandacht te brengen, ontwikkelden we het Tit-Shirt (www.titshirt.nl). Een T-shirt, voorzien van een Augmented Reality-tag, waarmee mannen voor de webcam kunnen ervaren hoe het is om echte vrouwenborsten te hebben. Na enkele seconden ‘speeltijd’, verandert er ineens één borst in een groot litteken en komt een confronterende boodschap in beeld.
Voor/over product of dienst
Pink Ribbon is een fondswervende organisatie, die aandacht vraagt voor borstkanker. Zij heeft als doel het aantal mensen dat borstkanker krijgt te verminderen, vroege diagnose te bevorderen en de zorg voor patiënten en hun omgeving te verbeteren.
Doelgroep(en)
Mannen.