Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Venz Augmented Reality Campagne
Opdrachtgever:
Venz Hagelslag
Bureau:
The Young Generation
Datum eerste publicatie:
01/01/2010
url:
http://www.venz.nl/games
Categorie:
Game

Credits

Concept:
The Young Generation
Art Direction / Design:
David Robustelli
Copy / Redactie:
Simon van Cleeff (The Young Generation)
Interaction Design:
Twan Pastoor
Technische realisatie:
Twan Pastoor
Account:
David Robustelli
Verantwoordelijk bij klant:
Renske Sprakel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Venz augmented reality campagne. Dankzij de toepassingen van augmented reality kan iedere Venz fan met het pak hagelslag online een racegame spelen. Door de zijkant van het pak, met daarop een icoon waarin een speciale code is verwerkt, voor de webcam te houden is deze te gebruiken als een control (stuur) voor een racegame. Met de integratie van een pak hagelslag in een online game heeft het hagelslagmerk een nieuwe dimensie aan het aspect plezier aan tafel toegevoegd.
Voor/over product of dienst
Op www.venz.nl/games kan de interactieve augmented reality game gespeeld worden. De bezoeker houdt de zijkant van de Venz verpakking recht voor de webcam, waardoor het spel wordt gestart. De racebaan komt in beeld, het stoplicht gaat op groen en de race begint. Het pak hagelslag zelf is hierbij het besturingssysteem. Het circuit ligt vol met Funnies en pakken hagelslag, geheel opgebouwd in stijl met de look & feel van Venz. Door met de raceskelter over de verschillende objecten heen te rijden zijn punten te verdienen. Deelnemers zonder webcam kunnen racen doormiddel van de pijltjes op het toetsenbord. De campagne ligt in lijn met het gedachtegoed van Venz: Genieten van een boterham met hagelslag en het ondersteunen van de speelse ontwikkeling van kinderen. Met speltips en kennisvragen op de achterkant van de Venz pakken en de website richt Venz zich al jaren op momenten die kinderen inspireren, stimuleren en ondersteunen bij het ontdekken van nieuwe dingen. Venz neemt dit plezier "zeer serieus" en probeert deze grondgedachte altijd op een originele manier te verpakken.
Doelgroep(en)
Primaire focus op kinderen. Daarnaast ook secundair de ouders van kinderen. De campagne was zowel leuk voor jong als oud.