Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Network Challenge
Opdrachtgever:
KPN
Bureau:
Energize
Datum eerste publicatie:
29/11/2010
url:
http://awards.energize.nl/2011/spinawards/thenetworkchallenge/
Categorie:
Social Media
Game
Online Campagne

Credits

Concept:
Jeroen Flink, Hugo van de Hoef, John Horjus, Sjoerd Goderie (Strategie), Bart te Riele (Creatief Directeur)
Art Direction / Design:
Hugo van de Hoef, Mickel van Kouwen, Jeroen Bijl
Copy / Redactie:
Jeroen Flink
Interaction Design:
Code d'Azur
Technische realisatie:
Aaron Howell, Tamara Bernad, Sander Schuurman, Rick Schoo
Account:
Elles Looman, Arjen Bultje
Verantwoordelijk bij klant:
Yvonne Prins, Ralph Thoen, Yvonne Boere


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Het netwerk van KPN staat voor kwaliteit. Toen op 29 november 2010 de markt voor de iPhone werd vrijgegeven lanceerde KPN een grootse salescampagne met als boodschap een verwijzing naar het kwalitatieve netwerk van KPN : 'Zo'n iPhone verdient toch een topnetwerk'. Voor het activatiegedeelte van de campagne draaiden we deze boodschap om. 'Zo'n iPhone verdient toch een topnetwerk' werd 'Zo'n (sociaal) netwerk verdient toch een iPhone'. The KPN Network Challenge (#tnwc) was geboren: Een competitie tussen sociale netwerken waarin deelnemers (netwerkbeheerders) de kwaliteit van hun sociale netwerk moeten aantonen. De netwerkbeheerders krijgen gedurende 4 weken elke week een challenge die ze alleen kunnen vervullen met behulp van hun sociale netwerk. De uiteindelijke winnaar ontvangt 50 x een iPhone 4 om te verdelen onder zijn/haar netwerk.
Voor/over product of dienst
KPN
Doelgroep(en)
De totale doelgroep van deze campagne zijn Nederlandse consumenten tussen de 20 en 35 jaar.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Het netwerk van KPN staat voor kwaliteit. Toen op 29 november 2010 de markt voor de iPhone werd vrijgegeven lanceerde KPN een grootse salescampagne met als boodschap een verwijzing naar het kwalitatieve netwerk van KPN : 'Zo'n iPhone verdient toch een topnetwerk'. Voor het activatiegedeelte van de campagne draaiden we deze boodschap om. 'Zo'n iPhone verdient toch een topnetwerk' werd 'Zo'n (sociaal) netwerk verdient toch een iPhone'. The KPN Network Challenge (#tnwc) was geboren: Een competitie tussen sociale netwerken waarin deelnemers (netwerkbeheerders) de kwaliteit van hun sociale netwerk moeten aantonen. De netwerkbeheerders krijgen gedurende 4 weken elke week een challenge die ze alleen kunnen vervullen met behulp van hun sociale netwerk. De uiteindelijke winnaar ontvangt 50 x een iPhone 4 om te verdelen onder zijn/haar netwerk.
Voor/over product of dienst
KPN
Doelgroep(en)
De totale doelgroep van deze campagne zijn Nederlandse consumenten tussen de 20 en 35 jaar.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Het netwerk van KPN staat voor kwaliteit. Toen op 29 november 2010 de markt voor de iPhone werd vrijgegeven lanceerde KPN een grootse salescampagne met als boodschap een verwijzing naar het kwalitatieve netwerk van KPN : 'Zo'n iPhone verdient toch een topnetwerk'. Voor het activatiegedeelte van de campagne draaiden we deze boodschap om. 'Zo'n iPhone verdient toch een topnetwerk' werd 'Zo'n (sociaal) netwerk verdient toch een iPhone'. The KPN Network Challenge (#tnwc) was geboren: Een competitie tussen sociale netwerken waarin deelnemers (netwerkbeheerders) de kwaliteit van hun sociale netwerk moeten aantonen. De netwerkbeheerders krijgen gedurende 4 weken elke week een challenge die ze alleen kunnen vervullen met behulp van hun sociale netwerk. De uiteindelijke winnaar ontvangt 50 x een iPhone 4 om te verdelen onder zijn/haar netwerk.
Voor/over product of dienst
KPN
Doelgroep(en)
De totale doelgroep van deze campagne zijn Nederlandse consumenten tussen de 20 en 35 jaar.