Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
PHILIPS - Wake up the Town (content)
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam, DDB Worldwide, OneVoice (een bureaucombinatie van Omnicom die bestaat uit Fleishman-Hillard en Ketchum Pleon)
Datum eerste publicatie:
18/10/2010
url:
http://www.award-entry.nl/2010/spinawards/philips/wake-up-the-town/content/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Chris Baylis, Mariota Essery, Paul Fraser
Art Direction / Design:
Mariota Essery, Simon Cook, Leigh Hibell, Stella Yu, Joris Blomjous
Copy / Redactie:
Paul Fraser
Interaction Design:
David Vogel
Technische realisatie:
Jan Willem Penterman, Doug Pray, Stamp Films, Group 94
Account:
Sandra Krstic, Nick Bassermann, Jeroen Jedeloo,
Verantwoordelijk bij klant:
Gary Raucher, Austin Simms, Susan Vugts


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De Philips Wake-up Light simuleert de opkomende zon en helpt je natuurlijker wakker te worden in de winter. Om het effect van het product aan te tonen gaven we een Wake-up Light aan de inwoners van een dorpje dichtbij de Noordpool (Longyearbyen*) waar de zon 4 maanden lang niet opkomt.
 *Longyearbyen is de meest noordelijk gelegen stad ter wereld,  met 2000 inwoners (en 3000 poolberen!). Tussen 28 oktober en 14 februari komt de zon hier niet boven de horizon en is de stad in totale duisternis gedompeld.
Ter promotie en documentatie van dit experiment heeft documentairemaker Doug Pray een aantal minidocumentaires gemaakt over verschillende inwoners van Longyearbyen die aan het experiment deelnamen. Deze minidocumentaires zijn gedeeld op YouTube, Facebook en de campagnewebsite, om meer interesse voor de stad en het experiment te creëren.
Daarnaast hielden de deelnemende inwoners dagelijks in een digitaal dagboek bij hoe zij zich voelde toen ze wakker werden. Deze data wordt op de website gepresenteerd als de Aurora Borealis (het Noorderlicht), welke vanuit de stad kan worden gezien.
Om de stad verder tot leven te laten komen, staan er op de campagnewebsite interessante en opvallende feiten over de stad, de zon en gebrek aan zonlicht.
Voor/over product of dienst
De Philips Wake-up Light is een lamp die de zonopkomst nabootst. Zelfs tijdens de slaap registreert het lichaam de toename van het licht en begint het van nature te ontwaken.
Doelgroep(en)
Noord-Europeanen die moeite hebben met wakker worden gedurende de donkere wintermaanden.