Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Voetbalplaatjes
Opdrachtgever:
Albert Heijn B.V.
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
18/12/2010
url:
http://www.ah.nl/voetbalplaatjes www.hyves.nl/ahvoetbalplaatjes www.youtube.com/ahvoetbalplaatjes
Categorie:
Crossmedia
Social Media
Interactieve TV & Online Video
Online Campagne

Credits

Concept:
Dani Polak, Laura Bording, Stephan Gonnissen, Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande
Art Direction / Design:
Dani Polak, Laura Bording, Stephan Gonnissen, Jorn Kruijsen, Massimo Meijer, Christian Borstlap
Copy / Redactie:
Laura Bording, Stephan Gonnissen, Jeroen van de Sande
Interaction Design:
Marjolein de Vink
Technische realisatie:
MediaMonks BV, Big Orange Music
Account:
Esther Brouwer, Danielle Tanchette, Wendy Losse, Nils Verlaat
Verantwoordelijk bij klant:
Carlijn Zandbergen, Monique Bergers, Vanessa Noordervliet, Justin Tsen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Albert Heijn Voetbalplaatjes actie werd dit jaar voor de 3de keer ingezet. De grote vernieuwing dit jaar was dat je online een voetbalplaatje van jezelf kon maken en daarmee werd je zelf ook een ster!
Vanuit de gedachte ‘in iedereen schuilt een ster’ is het idee groot gemaakt en zo kon het dat de rollen zich omdraaiden en bekende voetballers jouw plaatje wilden ruilen in plaats van andersom. Het idee is op een unieke manier weggezet in alle middelen: Hyves, Ah.nl, de winkel en de natuurlijk de  commercial, waarin bovendien jouw zelf gemaakte voetbalplaatje ook een rol kon spelen.
Voor/over product of dienst
Op Hyves en AH.nl kon je een zelf een voetbalplaatje maken door een foto van jezelf te uploaden of door een foto te maken met je webcam. Je kon jezelf plaatsen in het tenue van je favoriete club, maar ook zelf een shirt ontwerpen. Met dit voetbalplaatje speelde je de hoofdrol in een persoonlijke Hyves film waarin eredivisiespelers Otman Bakkal van PSV en Tyrone Loran van NAC jouw plaatje ruilden tegen een plaatje van een vriend of vriendin. De film is maar liefst 2.8 miljoen keer doorgestuurd. Natuurlijk kon je ook je eigen voetbalplaatje op stickervel laten afdrukken of als profielfoto gebruiken.Om de campagne aan te jagen is er in de weken voorafgaand aan de winkelactie een campagne op Hyves opgestart. In 3 verschillende korte TV-commercials werd opgeroepen om mee te doen en stemmen te verzamelen op Hyves opdat je in de voetbalplaatjes TV-commercial kon komen. In totaal zijn er 6 verschillende TV-commercials uitgezonden met 48 verschillende ‘sterren’ op hun zelf gemaakte voetbalplaatjes (waarvan 26 uit de introductiecampagne).
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep: Accent op jongens, maar ook meisjes in de leeftijd van 6 -12 jaar.Secundaire doelgroep: Ouders, familie en kennissen (meespaarders)


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De Albert Heijn Voetbalplaatjes actie werd dit jaar voor de 3de keer ingezet. De grote vernieuwing dit jaar was dat je online een voetbalplaatje van jezelf kon maken en daarmee werd je zelf ook een ster!
Vanuit de gedachte ‘in iedereen schuilt een ster’ is het idee groot gemaakt en zo kon het dat de rollen zich omdraaiden en bekende voetballers jouw plaatje wilden ruilen in plaats van andersom. Het idee is op een unieke manier weggezet in alle middelen: Hyves, Ah.nl, de winkel en de natuurlijk de  commercial, waarin bovendien jouw zelf gemaakte voetbalplaatje ook een rol kon spelen.
Voor/over product of dienst
Op Hyves en AH.nl kon je een zelf een voetbalplaatje maken door een foto van jezelf te uploaden of door een foto te maken met je webcam. Je kon jezelf plaatsen in het tenue van je favoriete club, maar ook zelf een shirt ontwerpen. Met dit voetbalplaatje speelde je de hoofdrol in een persoonlijke Hyves film waarin eredivisiespelers Otman Bakkal van PSV en Tyrone Loran van NAC jouw plaatje ruilden tegen een plaatje van een vriend of vriendin. De film is maar liefst 2.8 miljoen keer doorgestuurd. Natuurlijk kon je ook je eigen voetbalplaatje op stickervel laten afdrukken of als profielfoto gebruiken.Om de campagne aan te jagen is er in de weken voorafgaand aan de winkelactie een campagne op Hyves opgestart. In 3 verschillende korte TV-commercials werd opgeroepen om mee te doen en stemmen te verzamelen op Hyves opdat je in de voetbalplaatjes TV-commercial kon komen. In totaal zijn er 6 verschillende TV-commercials uitgezonden met 48 verschillende ‘sterren’ op hun zelf gemaakte voetbalplaatjes (waarvan 26 uit de introductiecampagne).
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep: Accent op jongens, maar ook meisjes in de leeftijd van 6 -12 jaar.Secundaire doelgroep: Ouders, familie en kennissen (meespaarders)


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
De Albert Heijn Voetbalplaatjes actie werd dit jaar voor de 3de keer ingezet. De grote vernieuwing dit jaar was dat je online een voetbalplaatje van jezelf kon maken en daarmee werd je zelf ook een ster!
Vanuit de gedachte ‘in iedereen schuilt een ster’ is het idee groot gemaakt en zo kon het dat de rollen zich omdraaiden en bekende voetballers jouw plaatje wilden ruilen in plaats van andersom. Het idee is op een unieke manier weggezet in alle middelen: Hyves, Ah.nl, de winkel en de natuurlijk de  commercial, waarin bovendien jouw zelf gemaakte voetbalplaatje ook een rol kon spelen.
Voor/over product of dienst
Op Hyves en AH.nl kon je een zelf een voetbalplaatje maken door een foto van jezelf te uploaden of door een foto te maken met je webcam. Je kon jezelf plaatsen in het tenue van je favoriete club, maar ook zelf een shirt ontwerpen. Met dit voetbalplaatje speelde je de hoofdrol in een persoonlijke Hyves film waarin eredivisiespelers Otman Bakkal van PSV en Tyrone Loran van NAC jouw plaatje ruilden tegen een plaatje van een vriend of vriendin. De film is maar liefst 2.8 miljoen keer doorgestuurd. Natuurlijk kon je ook je eigen voetbalplaatje op stickervel laten afdrukken of als profielfoto gebruiken.Om de campagne aan te jagen is er in de weken voorafgaand aan de winkelactie een campagne op Hyves opgestart. In 3 verschillende korte TV-commercials werd opgeroepen om mee te doen en stemmen te verzamelen op Hyves opdat je in de voetbalplaatjes TV-commercial kon komen. In totaal zijn er 6 verschillende TV-commercials uitgezonden met 48 verschillende ‘sterren’ op hun zelf gemaakte voetbalplaatjes (waarvan 26 uit de introductiecampagne).
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep: Accent op jongens, maar ook meisjes in de leeftijd van 6 -12 jaar.Secundaire doelgroep: Ouders, familie en kennissen (meespaarders)


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Albert Heijn Voetbalplaatjes actie werd dit jaar voor de 3de keer ingezet. De grote vernieuwing dit jaar was dat je online een voetbalplaatje van jezelf kon maken en daarmee werd je zelf ook een ster!
Vanuit de gedachte ‘in iedereen schuilt een ster’ is het idee groot gemaakt en zo kon het dat de rollen zich omdraaiden en bekende voetballers jouw plaatje wilden ruilen in plaats van andersom. Het idee is op een unieke manier weggezet in alle middelen: Hyves, Ah.nl, de winkel en de natuurlijk de  commercial, waarin bovendien jouw zelf gemaakte voetbalplaatje ook een rol kon spelen.
Voor/over product of dienst
Op Hyves en AH.nl kon je een zelf een voetbalplaatje maken door een foto van jezelf te uploaden of door een foto te maken met je webcam. Je kon jezelf plaatsen in het tenue van je favoriete club, maar ook zelf een shirt ontwerpen. Met dit voetbalplaatje speelde je de hoofdrol in een persoonlijke Hyves film waarin eredivisiespelers Otman Bakkal van PSV en Tyrone Loran van NAC jouw plaatje ruilden tegen een plaatje van een vriend of vriendin. De film is maar liefst 2.8 miljoen keer doorgestuurd. Natuurlijk kon je ook je eigen voetbalplaatje op stickervel laten afdrukken of als profielfoto gebruiken.Om de campagne aan te jagen is er in de weken voorafgaand aan de winkelactie een campagne op Hyves opgestart. In 3 verschillende korte TV-commercials werd opgeroepen om mee te doen en stemmen te verzamelen op Hyves opdat je in de voetbalplaatjes TV-commercial kon komen. In totaal zijn er 6 verschillende TV-commercials uitgezonden met 48 verschillende ‘sterren’ op hun zelf gemaakte voetbalplaatjes (waarvan 26 uit de introductiecampagne).
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep: Accent op jongens, maar ook meisjes in de leeftijd van 6 -12 jaar.Secundaire doelgroep: Ouders, familie en kennissen (meespaarders)