Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Pletterpetje op, Pletterpetje af
Opdrachtgever:
Heineken Nederland
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
20/05/2010
url:
http://archive.nebokoflow.nl/heineken/2010/pletterpet
Categorie:
Game
Online Campagne
Design

Credits

Art Direction / Design:
Stephan Gonnissen, Massimo Meijer
Interaction Design:
Marjolein de Vink
Technische realisatie:
Magic Bullet
Account:
Patritia Pahladsingh, Jascha Hoogendijk, Machteld van Woensel Kooy


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Heineken is al 10 jaar ‘hoofdsponsor’ van de Oranjesupporters en zet die traditie voort met de Pletterpet. Deze kreeg je bij aankoop van 8 blikjes Heineken in een speciale WK-verpakking. Onder het motto ‘Zet ‘m op voor Oranje!’ kan het Oranjepubliek het Nederlands Elftal aanmoedigen. Om de supporters massaal enthousiast te maken voor het WK en de Pletterpet is er binnen een 360 graden campagne een interactief concept ontwikkeld: Pletterpetje op, Pletterpetje af. Zo konden de slimste Oranjesupporters het team zelfs aanmoedigen op het WK zelf.
Voor/over product of dienst
In een online quiz ‘Pletterpetje op, Pletterpetje af’ op Heineken.nl kreeg de Pletterpet van Heineken extra bekendheid en aantrekkingskracht. In de quiz werden pittige voetbalvragen gesteld die je tickets naar het WK konden opleveren. Op de actie site speelde je tegen andere online tegenstanders. Door het  uploaden van een eigen foto waren alle deelnemers zichtbaar met Pletterpet op of af in de quiz.
Doelgroep(en)
Oranjesupporters en voetbalfans


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Heineken is al 10 jaar ‘hoofdsponsor’ van de Oranjesupporters en zet die traditie voort met de Pletterpet. Deze kreeg je bij aankoop van 8 blikjes Heineken in een speciale WK-verpakking. Onder het motto ‘Zet ‘m op voor Oranje!’ kan het Oranjepubliek het Nederlands Elftal aanmoedigen. Om de supporters massaal enthousiast te maken voor het WK en de Pletterpet is er binnen een 360 graden campagne een interactief concept ontwikkeld: Pletterpetje op, Pletterpetje af. Zo konden de slimste Oranjesupporters het team zelfs aanmoedigen op het WK zelf.
Voor/over product of dienst
In een online quiz ‘Pletterpetje op, Pletterpetje af’ op Heineken.nl kreeg de Pletterpet van Heineken extra bekendheid en aantrekkingskracht. In de quiz werden pittige voetbalvragen gesteld die je tickets naar het WK konden opleveren. Op de actie site speelde je tegen andere online tegenstanders. Door het  uploaden van een eigen foto waren alle deelnemers zichtbaar met Pletterpet op of af in de quiz.
Doelgroep(en)
Oranjesupporters en voetbalfans


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Heineken is al 10 jaar ‘hoofdsponsor’ van de Oranjesupporters en zet die traditie voort met de Pletterpet. Deze kreeg je bij aankoop van 8 blikjes Heineken in een speciale WK-verpakking. Onder het motto ‘Zet ‘m op voor Oranje!’ kan het Oranjepubliek het Nederlands Elftal aanmoedigen. Om de supporters massaal enthousiast te maken voor het WK en de Pletterpet is er binnen een 360 graden campagne een interactief concept ontwikkeld: Pletterpetje op, Pletterpetje af. Zo konden de slimste Oranjesupporters het team zelfs aanmoedigen op het WK zelf.
Voor/over product of dienst
In een online quiz ‘Pletterpetje op, Pletterpetje af’ op Heineken.nl kreeg de Pletterpet van Heineken extra bekendheid en aantrekkingskracht. In de quiz werden pittige voetbalvragen gesteld die je tickets naar het WK konden opleveren. Op de actie site speelde je tegen andere online tegenstanders. Door het  uploaden van een eigen foto waren alle deelnemers zichtbaar met Pletterpet op of af in de quiz.
Doelgroep(en)
Oranjesupporters en voetbalfans