Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Scrollbar Banner
Opdrachtgever:
KPN Consumentenmarkt
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
15/02/2010
url:
http://preview.nebokoflow.nl/adcn/kpn_scrollbarbanner/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Stephan Gonnissen
Art Direction / Design:
Stephan Gonnissen, Massimo Meijer
Interaction Design:
n.v.t.
Technische realisatie:
MediaMonks BV
Verantwoordelijk bij klant:
KPN Consumentenmarkt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Scrollbar Banner is een volledig nieuwe manier van banneren. Uniek omdat hij speciaal bedacht en gemaakt is om het belangrijkste voordeel van KPN Personal Sim op een impactvolle manier te communiceren.
Met KPN Personal Sim kun je altijd je sms- en belbundel van je abonnement omhoog of omlaag aanpassen. Om die boodschap kracht bij te zetten verschijnt de Scrollbar Banner zodra mensen gaan scrollen op een webpagina. Dus als zij omhoog of omlaag willen bewegen. En de boodschap verandert al naar gelang de scrollrichting mee. Zo ervaar je in een ‘eenvoudige’ banner hoe het is om altijd zelf je abonnement aan te kunnen passen.
Voor/over product of dienst
Bij KPN is elk mobiel abonnement voor privégebruik een Personal Sim abonnement. En een Personal Sim abonnement kun je steeds aanpassen aan jouw persoonlijke gebruik. Je kunt je sms- en belbundel omhoog of omlaag bijstellen. En slimme extra’s als internet, of opties om te besparen aan of uit zetten. Al naar gelang jouw persoonlijke behoeften op dat moment.
Doelgroep(en)
KPN richt zich met Personal Sim op de mobiele veelgebruiker. Mensen die hun mobieltje, meestal een smartphone, actief gebruiken om hun drukke leven te managen en in contact te blijven. Hun leven is afwisselend en veranderlijk. Eigenlijk zou hun mobiele abonnement net zo makkelijk mee moeten kunnen bewegen.