Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Paintball
Opdrachtgever:
PepsiCo Nederland
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
20/04/2010
url:
http://www.pepsi.nl/paintball hyves.nl/acties/pepsipaintball
Categorie:
Game
Innovation

Credits

Art Direction / Design:
Stephan Gonnissen, Massimo Meijer
Interaction Design:
Andrea Vos
Technische realisatie:
Magic Bullet, The QBF, Dennis Alfarez
Account:
Corien Niezing, Chantal Ramkisoen, Wendy Losse, Edwin Tromp
Verantwoordelijk bij klant:
Karl Buiks, Jeroen Hubert


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Om het nieuwe Pepsi logo te introduceren bedachten we Pepsi Paintball. Schiet het nieuwe logo op kale blikjes die uit de vending machine worden geschoten. In 3 fases:

Eerst een intro-avond in Rotterdam. Op een 180m2 groot scherm werd live één tegen één gespeeld. PR-mensen, game experts, genodigden en voorbijgangers speelden live tegen elkaar.
Daarna konden mensen thuis via pepsi.nl live tegen elkaar spelen, een week lang. Elke game was zichtbaar op het grote scherm in Rotterdam.
Tot slot werd Pepsi Paintball als Hyves game ingezet. Je kon je Hyves vrienden uitdagen om Pepsi Paintball te spelen.
Voor/over product of dienst
Het thema van Pepsi is Refreshed. Dus bedachten we een refreshed versie van Paintball. Pepsi Paintball Refreshed. Een nieuwe, frisse, moderne manier om Paintball te spelen: online, live tegen elkaar: op het grote scherm of via Hyves. Pepsi Paintball werd bedacht om het nieuwe Pepsi logo spectaculair te introduceren.
Doelgroep(en)
10 tot 30-jarigen met nadruk op de groep 20-23-jarigen


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Om het nieuwe Pepsi logo te introduceren bedachten we Pepsi Paintball. Schiet het nieuwe logo op kale blikjes die uit de vending machine worden geschoten. In 3 fases:

Eerst een intro-avond in Rotterdam. Op een 180m2 groot scherm werd live één tegen één gespeeld. PR-mensen, game experts, genodigden en voorbijgangers speelden live tegen elkaar.
Daarna konden mensen thuis via pepsi.nl live tegen elkaar spelen, een week lang. Elke game was zichtbaar op het grote scherm in Rotterdam.
Tot slot werd Pepsi Paintball als Hyves game ingezet. Je kon je Hyves vrienden uitdagen om Pepsi Paintball te spelen.
Voor/over product of dienst
Het thema van Pepsi is Refreshed. Dus bedachten we een refreshed versie van Paintball. Pepsi Paintball Refreshed. Een nieuwe, frisse, moderne manier om Paintball te spelen: online, live tegen elkaar: op het grote scherm of via Hyves. Pepsi Paintball werd bedacht om het nieuwe Pepsi logo spectaculair te introduceren.
Doelgroep(en)
10 tot 30-jarigen met nadruk op de groep 20-23-jarigen