Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ziggo - Spot de Stoel (innovatie)
Opdrachtgever:
Ziggo
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
19/05/2010
url:
http://www.award-entry.nl/2010/spinawards/ziggo/spot-de-stoel/
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom
Art Direction / Design:
Bart Mol, Olaf van der Geld, Vanessa Carpanezi
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Ralf van Lieshout, Steven Beukers
Verantwoordelijk bij klant:
Kees van Oort, Siati Verloop


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Spot de Stoel, een online game waarbij je Ted en Barbara (de gezichten van de Ziggo-campagne) op beroemde filmlocaties moet spotten ter promotie van Ziggo’s nieuwe Video on Demand-service.
Terwijl je een trailer uit het Video on Demand-aanbod bekijkt, gaat deze naadloos over naar dezelfde locatie in Google StreetView (die daarvoor speciaal werd gehackt!) Je moet nu – in StreetView dus – op zoek naar Ted en Barbara, die ergens op de locatie verstopt zitten. Spot ze zo snel mogelijk en win een trip naar de échte filmlocatie.
StreetView Hack:
Bovenop de StreetView applicatie plaatsten we een Flash laag met daarin de 3D stoel, in een verder transparante Papervision omgeving. De kunst ligt hem in het precies synchroniseren van de twee virtuele werelden bij het verplaatsen en draaien van de camera. Hiervoor moesten we alle normale StreetView muisacties nabouwen in Papervision, (omdat deze werden geblokkeerd door de Flash laag). De bewegingen van de Papervision camera werden vervolgens via Javascript doorgestuurd naar de onderliggende StreetView laag.
Daarnaast moesten we de twee werelden -m.b.t de schaal der dingen en lens instellingen- ook nog exact op elkaar afstemmen. Dat was vanwege het ontbreken van diepte-informatie in Google StreetView een lastig en tijdrovend proces.
Voor/over product of dienst
Ziggo (TV, Internet & Telefonieprovider) heeft in 2010 zijn aanbod uitgebreid met onder andere een Video on Demand-service.
Doelgroep(en)
Mensen met een meer dan gemiddelde interesse in de media, dé potentiële doelgroep voor diensten als Ziggo’s Video on Demand-service.