Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Het Oranjespandoek
Opdrachtgever:
.bone
Bureau:
.bone
Datum eerste publicatie:
11/05/2011
url:
http://campagnes.bone.nl/theorangebanner/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Rogier Beerends, Rik Kokkelink, Joost van Liemt
Art Direction / Design:
Rik Kokkelink
Copy / Redactie:
Rogier Beerends (.bone)
Interaction Design:
Maarten Regterschot, Ruud Puylaert
Technische realisatie:
UP2


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Hoe 16.248 extra Oranjesupporters bij het WK Voetbal 2010 in Zuid-Afrika konden zijn. Voor niets.
Een Oranjelegioen van slechts 5.000 Oranjefans was van plan/in de mogelijkheid naar Zuid-Afrika af te reizen. Oranje-onwaardig.
We vroegen ons af hoe we ervoor konden zorgen dat onze jongens toch de steun kregen die ze gewend waren. Antwoord: we maken een gigantisch spandoek van 50x25m. User generated. Waarop duizenden Oranjesupporters zichzelf online gratis kunnen uploaden.
Resultaat: Een ongekende hoeveelheid free publicity met € 0,- campagnebudget. En 31.250 (16.248 unieke) Hollandse gezichten die als één man achter Oranje staan op een waanzinnig spandoek. Het grootste spandoek in de historie van het WK Voetbal.
Voor/over product of dienst
Deze inzending gaat niet om een specifiek merk, maar om een initiatief van drie Oranjefans die alle achterblijvers een ludieke mogelijkheid wilden bieden er toch bij te zijn in Zuid-Afrika en zo het legioen met duizenden te laten groeien.
Het product is dus welbeschouwd het grootste (user generated) supportersspandoek dat ooit te zien is geweest in een stadion op een WK.
Doelgroep(en)
Oranjefans.