Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Introductiecampagne Ondernemerssupport
Opdrachtgever:
ING Nederland
Bureau:
.bone
Datum eerste publicatie:
29/11/2011
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Rik Kokkelink, Dimitri Hubregtse
Art Direction / Design:
Rik Kokkelink
Copy / Redactie:
Dimitri Hubregtse
Interaction Design:
Machiel Verkuyl (.bone)
Technische realisatie:
Ruud Puylaert, Bjorn van Spengen
Account:
Susanne Crooy, Lisette van Seters, Rens Plandsoen
Verantwoordelijk bij klant:
Liesbeth Berns, Huibert Jongenburger


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
ING introduceert Ondernemerssupport. Een platform van en voor ondernemers dat gericht is op de ontwikkeling en persoonlijke groei van de ondernemer. Ter introductie en promotie van het platform stond vier weken lang een widget op een vaste positie op websites die de doelgroep het meest bezoekt.

Centraal in de widget staat het Ondernemersspreekuur. Elke dag staat een andere ondernemer in het middelpunt. Geen expert of goeroe, maar een echte ondernemer. Elke dag behandelt de ondernemer een van de belangrijkste thema’s van Ondernemerssupport: minder kosten, personeel, persoonlijke groei of klanten & marketing. Andere ondernemers kunnen meechatten, vragen stellen en ook onderling gesprekken voeren. Doel: ondernemers met elkaar in contact brengen en kennis te delen. Naast het Ondernemersspreekuur is de widget een voorportaal voor het platform. Relevante content rondom het thema van de dag wordt vanuit Ondernemerssupport ingeladen in de widget en getoond. Hierdoor worden ondernemers direct betrokken en geactiveerd.

De widget stond op Sprout, Bizz, Zibb en Telegraaf (mijn bedrijf). Hierdoor werden direct het grootste deel van de doelgroep op een relevante, behulpzame en informatieve wijze bereikt.
Voor/over product of dienst
ING introduceert Ondernemerssupport. Een platform van en voor ondernemers dat gericht is op de ontwikkeling en persoonlijke groei van de ondernemer zelf.  Het platform biedt de bezoeker informatie, hulpmiddelen en een uitgebreid netwerk. Ondernemers helpen elkaar door elkaar te adviseren, door te sparren en elkaar te coachen. Zo kan de ervaren ondernemer zijn kennis delen met collega's. Samen vormen ze een online netwerk en ondernemers kunnen op tal van onderwerpen veelal tegen een gereduceerd tarief trainingen volgen.
Doelgroep(en)
Ondernemers met 5 tot 50 man personeel in alle sectoren.