Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Philips TV Buying Guide
Opdrachtgever:
Philips Consumer Lifestyle
Bureau:
INDG
Datum eerste publicatie:
03/09/2010
url:
http://www.consumer.philips.com/opa/tvaHomePage.jsp?country=NL&language=nl&catalogType=CONSUMER&shopType=MRKTG
Categorie:
Website

Credits

Technische realisatie:
Daniel Haveman, Edwin Toering, Dajo Hein, Martijn de Boer, Paul Tondeur
Account:
Johan Kruseman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
De Philips TV Buying Guide is een online adviseur voor consumenten die de aanschaf van een nieuwe TV overwegen. Met de 3D tool kunnen gebruikers diverse elementen zoals design, budget, schermgrootte en beeldkwaliteit op elkaar afstemmen waardoor eenvoudig een weloverwogen keuze gemaakt wordt.
Gebruikers van de TV Buying Guide maken op basis van de eerder genoemde kenmerken een aantal keuzes die uiteindelijk resulteren in een ranking van 3 toestellen. Deze ranking komt tot stand door middel van INDG’s PEX Advisor framework, die aan de hand van vooraf gedefinieerde numerieke waarden een persoonlijke uitslag berekent.
Naast het geven van advies heeft de TV Buying Guide nog een andere belangrijke taak: het tonen van de productspecificaties. Iedere televisie in de applicatie kan in 3D gevisualiseerd en bekeken worden. Daarbij worden de belangrijkste specificaties getoond met een tekstuele uitleg.
Voor/over product of dienst
Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”.
Doelgroep(en)
Consumenten die de aanschaf van een nieuwe (Philips) televisie overwegen.