Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Allerhande online
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
Fabrique [merken, design & interactie], MediaPartners LoyaliteitsCommunicatie, Studio Room & Lukkien.
Datum eerste publicatie:
06/04/2010
url:
http://www.ah.nl/allerhande
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Allerhande cross-media concept: Fabrique [merken, design & interactie], & MediaPartners LoyaliteitsCommunicatie en Studio Room / Fabrique: Patrick Sanwikarja, Tom Peeters, Astrid Jacobs, Ine Reijnen / MediaPartners: Ico van Rheenen, Claire Schalm en Ragnh
Copy / Redactie:
MediaPartners LoyaliteitsCommunicatie: Ico van Rheenen, Peter Houben (hoofredactie), Claire Schalm (chef webreadactie), Nina Bronwasser (eindredactie), Lars Hamer, Martine Steenstra en Colette de Volder (culinaire redactie), Manja Visser (beeld)
Interaction Design:
Patrick Sanwikarja, Anna Offermans
Technische realisatie:
Lukkien: Yuri van der Meer (back-end lead), Orne Brocaar (back-end development), Erik van Nieuwburg (front-end lead), Koen van Esterik, Koert Gaaikema, Ron Valstar en Stijn de Ryck (front-end development), Pim Vernooij (technische architectuur), Elvin Dec
Account:
Paul Stork, Astrid Jacobs
Verantwoordelijk bij klant:
Michael van Gerven, Gaston Bremer, Marlous Bertens, Carlijn Zandbergen, Dennis Potgraven


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
26 Jaar na de verschijning van het eerste magazine gaat Allerhande online. Een logische stap gezien de actuele ontwikkelingen in mediaconsumptie en kookgedrag. Allerhande Online is allerminst een bladerbare versie van de papieren uitgave. Het is een verrassende vertaling naar een helder navigerend, inspirerend en mooi vormgegeven online concept. Met Allerhande online gaat het meest populaire kooktijdschrift van Nederland een nieuw, multimediaal kooktijdperk tegemoet op http://www.ah.nl/allerhande.
Voor/over product of dienst
Allerhande is een loyaliteitsplatform van Albert Heijn dat ten doel heeft consumenten te inspireren en te helpen met verrassende receptuur, kookkennis en -technieken, variatie- en presentatie-ideeën. Allerhande wil consumenten zo op een toegankelijke en belevingsvolle manier maximaal laten genieten van eten en drinken. Door de jaren heen is Allerhande uitgegroeid tot foodautoriteit door bijzondere gerechten toegankelijk te maken en de alledaagse maaltijden betaalbaar, gezond en lekker, door alle lagen van de bevolking heen.
Consumenten besteden minder tijd aan offline media en meer aan online media. Daarnaast hebben consumenten meer behoefte aan spontane moment-inspiratie. Met Allerhande Online voldoen we aan die behoeftes.
Daarnaast hebben consumenten meer behoefte aan inspiratie en kookhulp voor eten, drinken en koken. Hierbij willen consumenten geïnspireerd, verrast en verleid worden, nieuwe recepten proberen en de wereld om het recept heen ervaren en beleven. Met Allerhande online bieden we deze inspiratiewereld aan, met allerlei extra's t.a.v. van de papieren variant zoals video's, kookinstucties en extra recepten. Dit alles gekoppeld aan enkele online functionaliteiten die overal op ah.nl aangeboden worden zoals het maken en beheren van je boodschappenlijstje en je receptenkookschrift. Deze functionaliteiten worden onder "Appie", het hulpplatform van AH, de komende tijd verder ontwikkeld en op het totale ah.nl-platform beschikbaar.
Tijdens het ontwikkeltraject is gebruik gemaakt van gebruikersfeedback om de usability en gebruiksbeleving te optimaliseren. Dit heeft er toe bijgedragen dat de waardering van Allerhande Online door gebruikers zeer positief is. Dit blijkt uit eigen onderzoek van AH.
Doelgroep(en)
Primair: Moeder van gezin met kinderen > zij kookt en bepaalt.
Secundair: Overige huishoudens