Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Zeeman Muts Have
Opdrachtgever:
Zeeman
Bureau:
Persuade
Datum eerste publicatie:
10/10/2010
url:
http://www.zeeman.com/getdoc/019f1b66-5fb8-41d8-9be4-7187ad78ba8a/Landingspagina.aspx
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Ruud van Esch, Martijn Rijken, Maarten Schets, Jeroen Tebbe
Art Direction / Design:
Martijn Rijken, Maarten Schets
Copy / Redactie:
Ruud van Esch, Jeroen Tebbe
Account:
Eveline Hollanders, Saskia Teunissen
Verantwoordelijk bij klant:
Jacques van der Bom


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Zelf kleding en accessoires breien is terug van weggeweest. Zeeman speelt hier op in met de lancering van Muts Haves: een speciale collectie hippe mutsen, sjaals en accessoires.
De kick-off vindt plaats middels een grootscheeps brei-event, waar bezoekers in no time kunnen leren breien. Onder aanvoering van Nikkie Plessen wordt het Europees record breien gevestigd. Door de inzet van online en offline PR, een item in de huis-aan-huis folder en winkelmateriaal barst een storm aan publiciteit barst los. Beginnende breiers kunnen terecht op de Zeeman site voor instructiefilmpjes, gratis patronen en shopping lists voor Zeeman breigaren. Wie het aan tijd of talent ontbeert, kan een brei-request versturen via social media. Zeeman helpt de nieuwe generatie breiers op weg en blijft de Muts Have collectie aanvullen met nieuwe ontwerpen en producten. Een wedstrijd nodigt creatieve consumenten uit om hun eigen Muts Have ontwerp in te sturen.
Voor/over product of dienst
Muts Haves zijn meer dan een collectie hippe mutsen, sjaals en accessoires die je zelf kunt breien. Het is een initiatief om een generatie te inspireren tot breien en in aanraking te brengen met het brei-assortiment van Zeeman.
Doelgroep(en)
Brede vrouwelijke doelgroep (leeftijd van 18-55 jaar)