Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Kinect voor Xbox 360 site takeover
Opdrachtgever:
Microsoft Nederland B.V. / Sanoma Digital
Bureau:
Icemedia
Datum eerste publicatie:
10/11/2010
url:
http://clients.adrime.com/files/campaigns/5466590186/9340/NL_nu.nl_index.html
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Sander Verhof
Art Direction / Design:
Robin Kikic en Joppe Rog
Copy / Redactie:
Robin Kikic en Joppe Rog
Interaction Design:
Sander Verhof
Technische realisatie:
Daan Steijnen en Robin Kikic
Account:
Thijs van Schothorst
Verantwoordelijk bij klant:
Mischa Claessens


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
op 10 november 2010 werd Kinect voor Xbox 360 geintroduceerd. Om op die dag op een unieke manier de doelgroep te verleiden en de juiste beleving over te brengen, hebben we een Site takeover ontwikkeld die de hele dag te zien was op Nu.nl. Met relatief weinig ruimte hebben we de doelgroep nieuwsgierig gemaakt en op de banner laten "clicken". Eenmaal op de banner geclickt werd je meegenomen in een heel andere dimensie en werd de werking van het product heel duidelijk. Na de 'click' kwam je, via een korte animatie, op een microsite waar een live demonstratie te zien was van mensen die de Kinect in een tijdelijke Kinect brand store in Amsterdam aan het ervaren waren.
Voor/over product of dienst
Kinect is de nieuwe sensatie op het gebied van gaming en entertainment. Kinect is een sensor die het voor Xbox 360 bezitters mogelijk maakt om games en entertainment voortaan te besturen door uitsluitend gebruik te maken van je lichaam en stem.
Doelgroep(en)
Primair: Hyper Socials: Jonge vrouwen in de leeftijd 20-34 jaar met een
actief sociaal leven
 
Secundair: Family timers: Gezinnen met jonge kinderen