Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Albert Heijn Voetbalplaatjes
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
TBWA NeBoKo
Datum eerste publicatie:
18/12/2010
url:
http://www.ah.nl/voetbalplaatjes
Categorie:
Crossmedia
Social Media

Credits

Concept:
Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Stephan Gonnissen, Laura Bording & Dani Polak
Art Direction / Design:
Jorn Kruijsen, Stephan Gonnissen, Massimo Meijer, Christian Borstlap, Dani Polak
Copy / Redactie:
Jeroen van de Sande, Laura Bording
Interaction Design:
Marjolein de Vink
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Nils Verlaat, Esther Brouwer, Danielle Jonk
Verantwoordelijk bij klant:
Monique Bergers, Carlijn Zandbergen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Albert Heijn Voetbalplaatjes actie werd dit jaar voor de 3de keer ingezet met als innovatie dit jaar het kunnen maken van je eigen voetbalplaatje online en welke je  tevens kon bestellen via de AH fotoservice. Je eigen voetbalplaatje kon je ruilen met je vrienden om zo een vriendenteam compleet te maken in je boek, maar nog vele mooier was dat jouw voetbalplaatje een plek kon winnen in de TVC. Om de campagne aan te jagen is er in de weken voorafgaand aan de winkelactie en campagne op Hyves opgestart waarmee deelnemers stemmen konden verzamelen om in de TVC te komen. In totaal zijn er 8 verschillende TVC's uitgezonden met 48 verschillende eigengemaakte voetbalplaatjes.
Voor/over product of dienst
Op Hyves en AH.nl kon je een eigen voetbal plaatje maken door een foto van jezelf te uploaden. Je kon jezelf plaatsen in het tenue van je favoriete club, maar ook zelf een shirt ontwerpen. Met dit voetbalplaatje speelde je een rol in de Hyves film waarin Bakkel en Loran jouw plaatje ruilden tegen eenn van je vrienden. De film is maar liefts 1.3 miljoen keer doorgestuurd. Natuurijk kon je ook je eigen voetbalplaatje op stickervel laten afdrukken en eveneens als profielfoto gebruiken.
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep: 
Accent op jongens, maar ook meisjes in de leeftijd van 6 -12 jaar. Ze houden van voetbal en plaatjes sparen.
Secundaire doelgroep:
Ouders, omdat deze de plaatjes kopen en kunnen helpen in de online omgeving.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De Albert Heijn Voetbalplaatjes actie werd dit jaar voor de 3de keer ingezet met als innovatie dit jaar het kunnen maken van je eigen voetbalplaatje online en welke je  tevens kon bestellen via de AH fotoservice. Je eigen voetbalplaatje kon je ruilen met je vrienden om zo een vriendenteam compleet te maken in je boek, maar nog vele mooier was dat jouw voetbalplaatje een plek kon winnen in de TVC. Om de campagne aan te jagen is er in de weken voorafgaand aan de winkelactie en campagne op Hyves opgestart waarmee deelnemers stemmen konden verzamelen om in de TVC te komen. In totaal zijn er 8 verschillende TVC's uitgezonden met 48 verschillende eigengemaakte voetbalplaatjes.
Voor/over product of dienst
Op Hyves en AH.nl kon je een eigen voetbal plaatje maken door een foto van jezelf te uploaden. Je kon jezelf plaatsen in het tenue van je favoriete club, maar ook zelf een shirt ontwerpen. Met dit voetbalplaatje speelde je een rol in de Hyves film waarin Bakkel en Loran jouw plaatje ruilden tegen eenn van je vrienden. De film is maar liefts 1.3 miljoen keer doorgestuurd. Natuurijk kon je ook je eigen voetbalplaatje op stickervel laten afdrukken en eveneens als profielfoto gebruiken.
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep: 
Accent op jongens, maar ook meisjes in de leeftijd van 6 -12 jaar. Ze houden van voetbal en plaatjes sparen.
Secundaire doelgroep:
Ouders, omdat deze de plaatjes kopen en kunnen helpen in de online omgeving.