Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volvo Eclipse
Opdrachtgever:
Volvo Car Corporation
Bureau:
Euro RSCG 4D Amsterdam (+ Arnold Worldwide)
Datum eerste publicatie:
01/07/2010
url:
http://www.prize-entry.com/NL_eclipse_general/websites/
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Esin Cittone, Dom Nash, Bram de Rooij
Art Direction / Design:
Esin Cittone
Copy / Redactie:
Dom Nash
Interaction Design:
Daniel Ruston
Technische realisatie:
LBi Gothenburg (Web), Spy Girls (Film Production), Edwin Nikkels (Director).
Account:
Matthew Brown, Jeff Dunlap, Mariken Spiekerman
Verantwoordelijk bij klant:
Paul Walder, Oliver Englin


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
“Twilight: Eclipse” is het derde deel van de onder tienermeisjes en hun moeders enorm populaire boeken- en filmreeks Twilight.
Lost in Forks is een spel rondomtrent de aanwezigheid van Volvo in deze films – hoofdpersonage en tieneridool Edward Cullen (Robert Pattison) rijdt namelijk in een Volvo. 
Het spel is een doolhof. Rijdend door Forks, het dorp waar Twilight zich afspeelt, moet je op elke splitsing (“fork in the road”) kiezen of je links of rechts gaat. Het doel is om in zo min mogelijk stappen bij Edward’s huis te komen; de prijs voor één van degenen die dat lukt is een Volvo XC60. Op elke splitsing geven summiere aanwijzingen aan wat de beste keuze is. Je voelt je dus echt “Lost in Forks”. Maar op elke splitsing kun je via Facebook Connect ook met je medespeler bediscussiëren waar je naartoe moet en waarom.
Voor het doolhof hebben we opnames gemaakt in het bestaande Forks (vlakbij Seattle), inmiddels een soort bedevaartsoord voor fans, en op diverse punten vind je exclusief materiaal uit de film.
De speler rijdt uiteraard in een XC60, en terwijl je van splitsing naar splitsing navigeert zie je de auto regelmatig door het landschap rijden.
Voor/over product of dienst
Specifiek de Volvo XC60 – maar omdat Edward in elke film in een andere Volvo rijdt, worden die ook getoond.
Doelgroep(en)
Zogenaamde “Twihards”: tienermeisjes (en verrassend vaak hun moeders) over de hele wereld. Deze vrouwen zijn idolaat van Twilight, en van Robert Pattison in het bijzonder.