Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volvo S60 Crowdsourcing
Opdrachtgever:
Volvo Car Corporation
Bureau:
Euro RSCG 4D Amsterdam (with Arnold Worldwide)
Datum eerste publicatie:
02/03/2010
url:
http://www.prize-entry.com/NL_crowdsourcing_general/websites/
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Euro RSCG 4D Amsterdam & Arnold Worldwide
Art Direction / Design:
Feike Kloostra, Luke Perkins
Copy / Redactie:
Darren Reynoldson, Michael Howard
Interaction Design:
Daniel Ruston, Robin Westerhoff
Technische realisatie:
LBi Gothenburg (Web)
Account:
Matthew Brown, Jeff Dunlap, Marleen Haverkamp, Carlos Quintana
Verantwoordelijk bij klant:
Sven de Smet, Holger Pegelow


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
De nieuwe Volvo S60 wordt geïntroduceerd als de “Naughty” Volvo: de brutale Volvo. In een serie rijtests laten we zien tot wat deze auto in staat is, om daarmee te bewijzen dat Volvo’s sportiever zijn dan men denkt.
Maar hoe brutaal moet je worden? Wat we ook gaan doen, er zullen altijd mensen zijn die dan zeggen dat het wel een tandje hoger had gekund… Daarom laten we die mensen bepalen hoe ver we gaan: de Volvo S60, zo brutaal als je zelf wilt.
Uiteindelijk filmen we drie tests (slalom, elandtest en voetgangersdetectie), en elke test in drie varianten; elke variant een stukje brutaler dan de vorige. Zodra deze online staan mag iedereen suggesties geven voor een nog brutalere vierde versie. Op alle suggesties wordt gestemd, en de populairste suggestie wordt gefilmd.
Een vierde test (acceleratie) wordt zelfs helemaal uitgevoerd op basis van suggesties, en de meest brutale variant daarvan was bijvoorbeeld in Nederland als TV commercial te zien.
Op de site kun je alle tests zien en “zappen” tussen alle versies van een test door middel van het omhoog- of omlaagdraaien van de “naughty dial”. Hier kun je ook meteen informatie vinden over de technologie die gedemonstreerd wordt.
Voor/over product of dienst
De nieuwe Volvo S60, de meest dynamische Volvo ooit.
Doelgroep(en)
Autokenners en vroege kopers van over de hele wereld. Mannen tussen de 30 en 50 jaar.