Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Merchant Kingdom
Opdrachtgever:
Oberon Interactive
Bureau:
Oberon Interactive
Datum eerste publicatie:
31/03/2010
url:
http://www.merchantkingdomgame.com
Categorie:
Game
Innovation

Credits

Concept:
Richard Osinga, Hans-Peter Harmsen, Gert Braun, Richard de Boer
Art Direction / Design:
Peter-Paul Rauwerda
Copy / Redactie:
Richard Osinga
Interaction Design:
Les Kleuver
Technische realisatie:
Vincent Osinga, Gert Braun
Account:
Gert Braun
Verantwoordelijk bij klant:
Gert Braun


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Merchant Kingdom is de eerste Massive Multiplayer Online Game voor de iPhone die echt location based is. Merchant Kingdom neemt spelers terug naar de middeleeuwen. Als beginnende Merchant kies je bij welk gilde je je wil aansluiten. Vervolgens kun je handelen, produceren, stelen en ontdekken.
Bij dat alles is jouw locatie in de werkelijke wereld bepalend. Waar jij bent in de werkelijkheid, bepaalt wat je kunt doen in het spel. Dit vernieuwende uitgangspunt is zeer consequent en origineel uitgewerkt.
Merchant Kingdom is dan ook een succes. De initiële lancering in Nederland leidde tot interesse bij uitgever Chillingo die voor de internationale lancering tekende.
Voor/over product of dienst
Merchant Kingdom is een game voor de iPhone. Het is gratis te downloaden en het verdienmodel is de aankoop van virtuele goederen middels In App purchases in de App Store.
Doelgroep(en)
Met Merchant Kingdom richten we ons op liefhebbers van strategie en multiplayer spellen. De spelers zijn gemiddeld vaker mannelijk en tussen 25 en 35 jaar.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Merchant Kingdom is de eerste Massive Multiplayer Online Game voor de iPhone die echt location based is. Merchant Kingdom neemt spelers terug naar de middeleeuwen. Als beginnende Merchant kies je bij welk gilde je je wil aansluiten. Vervolgens kun je handelen, produceren, stelen en ontdekken.
Bij dat alles is jouw locatie in de werkelijke wereld bepalend. Waar jij bent in de werkelijkheid, bepaalt wat je kunt doen in het spel. Dit vernieuwende uitgangspunt is zeer consequent en origineel uitgewerkt.
Merchant Kingdom is dan ook een succes. De initiële lancering in Nederland leidde tot interesse bij uitgever Chillingo die voor de internationale lancering tekende.
Voor/over product of dienst
Merchant Kingdom is een game voor de iPhone. Het is gratis te downloaden en het verdienmodel is de aankoop van virtuele goederen middels In App purchases in de App Store.
Doelgroep(en)
Met Merchant Kingdom richten we ons op liefhebbers van strategie en multiplayer spellen. De spelers zijn gemiddeld vaker mannelijk en tussen 25 en 35 jaar.